Преди 2001 г. бензиновите автомобили са имали опцията да изберат дали да минават прегледа със или без катализатор. Влезлите в сила наскоро промени при годишните технически прегледи (ГТП) на коли в България предизвикаха значителен интерес и дискусии сред шофьорите, най-вече сред тези с автомобили с бензинови двигатели.
Коментари в социалните мрежи разкриват някои от най-ефективните начини да се справим с новите изисквания, особено когато става въпрос за катализаторите.
Два поста във Фейсбук групи предлагат различни стратегии и съвети за успешното преминаване на техническия преглед, пише Искра.бг.
Водач споделя, че преди 2001 г. бензиновите автомобили са имали опцията да изберат дали да минават прегледа със или без катализатор. С новите регулации след 2001 г., тази опция вече не съществува и катализаторът се проверява на 100%.
„Дадоха ми съвет и го споделям с вас: Ако имаш катализатор и си след 2001 г. – за да си сигурен, че ще минеш преглед – изразходваш стария бензин, слагаш добавка към горивото, каквато и да е. Просто да е за по-добро изгаряне. Наливаш 100 октана бензин поне 30 литра“, пише той и добавя, че е важно автомобилът да достигне работната температура на мотора преди прегледа.
„Това важи само за автомобили с изрядни катализатори, ламбда сонди и горивна система. Ако обаче колата похарчва и масло, което е нормално особено, ако се кара на газ – ще иска и добавка в маслото, поне малко да притъпи изгарянето на маслото (но добавките за масло започват да работят поне 400-500 км след като са добавени, имайте го в предвид)“, добавя той.
Друг шофьор също коментира казуса с техническите прегледи на бензиновите автомобили, особено след 22 юли, когато новите изисквания влязоха в сила. Той предлага няколко трика за успешен преглед, като също подчертава необходимостта от използване на висококачествени горива и добавки. И съветва:
„Да се използва хубав, високооктанов бензин, но не само по време на прегледа, а от няколко месеца преди това (ако не постоянно). Преди прегледа е добре колата да е била на дълъг път, а не на градски прибежки и припълзявания.“
Според него добавките вършат работа, но: „С добавката за ниски емисии (в Западна Европа я ползват за прегледите си) трябва да е карано поне 100 км преди тежката техническа матура. Добавките за прочистване трябва да са използвани пък преди това.“
„Който е и с газова уредба, да провери дали при монтирането ѝ са пробили малки дупчици на първото гърне, за да изтича вода. Щото ако тя остава там, това увеличава емисията на въглеродния оксид, този нов наш душманин“, допълва той.