С пристигането на пролетта много шофьори въздъхват с облекчение: най-накрая дойде моментът, в който човек може да спре да се страхувате от многобройни пътни препарати и вещества!
В действителност е твърде рано да се радваме с настъпването на пролетта. Макар и само защото с пристигането на топлото време проблемът с реагентите върху корпуса на автомобила не изчезва, а само се влошава.
И всичко това, защото реагентите, натрупани върху каросерията през зимата, попадат в среда, благоприятна за развитието на корозивни процеси. Какво трябва да се направи, за да се реши този проблем?
Пътните препарати и соли вредят на каросерията на автомобила много повече през пролетта, отколкото през зимата. Това е така, защото изброените материали имат навика да влизат и да се "крият" в труднодостъпни и следователно потенциално уязвими места: пукнатини, технически дупки, вдлъбнатини.
Най-лошото е, че солта остава в процепите за дълго време. През пролетта на тези места започват да влияят едновременно три фактора, които дават „експлозивен“ ефект в съвкупност: вода, сол и топлина.
Неприятното е, че колата може да започне да гние още през зимата, ако шофьорът е „насъбрал солта“ и постоянно я оставя на топъл паркинг. Там процесите на развитие на корозия обикновено протичат дори по-бързо, отколкото през пролетта.
Как търговците определят състоянието на автомобилния двигател по изпускателната тръба
Има само една спасителна рецепта за описания проблем - цялостно измиване на автомобила. И това се отнася не само за каросерията, но и за дъното на колата. По време на измиването не е достатъчно да изплакнете автомобила; необходимо е да го третирате освен това и с четки.
С усърдие в ръчен режим, трябва да избършете всички пукнатини и труднодостъпни места с мека четка. Задължително е да използвате пяна. Обичайната вода никога няма да измие напълно солта от машината. Най-добре е да потърсите помощ от сертифицирана автомивка.
Същото се отнася и за ситуации, когато е закупен нов автомобил. С голяма степен на вероятност автомобилът е бил транспортиран непокрит. Ако моделът е бил сглобяван в чужбина, тогава е гарантирано, че той е транспортиран с кораб. Това означава, че морската сол е успяла да се утаи върху корпуса на автомобила.
Ето защо, веднага след закупуването на автомобил (включително в салона), се препоръчва да преминете с през автомивка с пяна. Също така, както след покупката, така и след зимата, е необходимо да се направи антикорозионна обработка на дъното, арките и т.н.
Загадъчният бутон "Валет" в колите: За какво се използва и къде се намира
Съвсем отделен въпрос е ръждата на електрониката. Поради температурни промени, контактите, съединителите и проводниците могат да започнат да имат проблеми, защото са уязвими от корозивни процеси.
Ето защо се препоръчва електрониката да се третира със специални съставки, които изтласкват водата. По-добре е да не спестявате пари за тази операция и да изберете съединения, които също така оставят защитен слой върху проводниците. В идеалния случай тази процедура трябва да се извършва всяка година. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!