Какво да прави шофьорът, ако светне лампичката за неизправност на въздушните възглавници

https://auto.blitz.bg/saveti/kakvo-da-pravi-shofort-ako-svetne-lampichkata-za-neizpravnost-na-vzdushnite-vzglavnitsi Auto.blitz.bg
Какво да прави шофьорът, ако светне лампичката за неизправност на въздушните възглавници

Ако шофьорите не обръщат особено внимание на индикатора Check Engine, то когато на арматурното табло светне лампичката на въздушните възглавници - малко човече с огромна топка на коленете, то това им причинява лека паническа атака.

Какво трябва да направи шофьорът, ако компютърът изведнъж подаде сигнал за неизправност на въздушните възглавници.

Как да извадим счупен ключ на колата от ключалката (СНИМКИ)

Системата за пасивна безопасност (SRS) включва не само всички видове разпръснати в салона на автомобила възглавници, но и контролни модули, различни сензори, датчици на ускорението, обтегачи на коланите, активни облегалки за главата, захранващи устройства, много свързващи кабели, конектори за предаване на данни в "мозъка" на автомобила и т.н.

Важно е да запомните, че ако индикаторът "eirbeg" се появи на таблото, това може да означава неизправност на някой от тези елементи.

Три проблема с чистачките на колата и как се отстраняват

Лампата на въздушните възглавници, като редица други "грешки", винаги светва при включване на запалването - това е нормално. Друг е въпросът, ако след няколко секунди тя не изгасне или пък започва светва и гасне без никаква причина по време на движение. В тези случаи най-вероятно компютърът е "забелязал" истинска грешка.

Изключително трудно е веднага да се каже точно кой елемент от системата „се разболява“: може да има много причини. Ето най-често срещаните от тях.

Индикаторът "Въздушна възглавница" може да означава нарушение на целостта на всеки елемент или повреда на кабелите. Не е изключен дефект на ударния сензор, проблеми с контактите във вратите, столовете, кормилната колона или други места. 

Тревожни признаци за дефекти в спирачната система на колата

Понякога "грешка" се появява поради неправилна смяна на акумулатора или дори проникване на вода в сензорите - например след голямо измиване.

Много шофьори, особено начинаещи, се интересуват от това дали е възможно да се движи колата със светещ индикатора за неизправност на SRS. В този случай производителите не дават пряка забрана за експлоатацията на автомобила, можете да продължите да шофирате. 

Как правилно да проверим и долеем антифриз през зимата

Това обаче е доста опасно: кой знае каква е неизправността и дали ще се отворят въздушните възглавници при сблъсък.

Разбира се, да се идентифицира истинската причина защо е светнала за тестовата лампа е възможно само с помощта на диагностично оборудване и човек, който знае как да работи с него. Но преди да търсите майстор, откачете отрицателната клема на акумулатора. Ако „грешката“ не изчезне, поемайте към сервиза.

Прост способ за диагностика на двигателя с помощта на монета

Игнорирането на индикатора за неизправност на пасивната система за безопасност и отлагането на ремонта до по-добри времена не е най-добрата идея, в крайна сметка, това е въпрос за живота и здравето на тези, които са в колата.

И няма да е излишно да се извършва диагностика на SRS дори и без да светне предупредителната лампичка, ако колата ви е прехвърлила десетина години, защото с времето частите, устройствата и контактите се износват./auto.blitz.bg

Горещи

Коментирай