ADAC тества общо 28 зимни гуми за долния среден клас, 16 от тях за SUV. Има големи разлики в резултатите: три добри и препоръчителни гуми, но също и три лоши.
Най-големите разлики са в спирачният път на мокри пътища и теглото. Добрата зимна гума не само се доказва на лед и сняг, осигурява сцепление в завои на сухи и мокри пътища и има къс спирачен път, но също така показва голям пробег и ниско тегло.
Тримата лидери в размер 215/55 R 17 V в настоящия тест за зимни гуми на ADAC са: Goodyear UltraGrip Performance 3, Dunlop Winter Sport 5 и Vredestein Wintrac Pro, пише "Ауто прес". Първите два отговарят на всички тези изисквания, но Vredestein пропуска добрата оценка по отношение на пробега. Като цяло и трите гуми си осигуриха добра обща оценка.
Това, което е шокиращо, според ADAC, е лошото представяне на трите най-ниски изпълнители в това измерение - Triangle WinterX TW401, Kenda Wintergen2 KR501 и Davanti Wintoura +. Triangle и Davanti вече дори не осигуряват достатъчна производителност на мокри пътища.
Съвети как водачите да шофират безопасно в силен дъжд
Kenda не постига повече от адекватна оценка на сухи пътища, но е с понижена поради високото си тегло. Разликите са огромни: най-лекият модел гума тежи 8,8 кг (Goodyear), най-тежкият 12,4 кг (Kenda) - над 3,5 кг повече на гума. За пълен комплект гуми разликата е над 14 кг. Това води до по-висок разход на гориво и вреди на околната среда поради повечето използвани материали.
Гумите също се представят много различно при спиране на мокър асфалт от скорост 80 км/ч. Докато моделите на Pirelli, Firestone, Continental и Dunlop изискват по-малко от 35 метра, за да спрат, Kenda, Triangle и Davanti се нуждаят това е около 7 метра по-дълго - повече от дължината на кола. Това може да бъде фатално при инцидент.
Имаше няколко отклонения в теста с дванадесетте зимни гуми с размер 205/55 R16; оценките бяха почти равномерно разпределени между добро, задоволително и достатъчно. Моделите Continental WinterContact TS 870, Goodyear UltraGrip Performance 3 и Michelin Alpin 6 демонстрират най-висока производителност, като Continental по-специално отбелязва висок резултат по отношение на безопасността при шофиране, а Michelin получава най-високи оценки в екологичния баланс поради големия си пробег и изключително ниската си абразия.
Michelin с пробег от 53 200 км е най-добрият в тази дисциплина и далеч надминава модела Vredestein с 33 400 км. Winrun Winter-max A1 WR22 идва на последно място и е единствената гума, оценена като "лоша" в това измерение, защото предлага слабо сцепление при мокри условия и следователно може да се превърне в риск за безопасността.
Това са автомобилите с най-добрите седалки СНИМКИ
ADAC съветва да не разчитате на етикета на гумата при покупка - тестовете на ADAC показват, че етикетът не отразява цялостното представяне на мокра настилка. Това включва не само спирачния път, но и например поведението в завой, стабилността при шофиране и поведението в случай на аквапланинг.
Когато купуват, потребителите трябва също така да се уверят, че и четирите гуми имат една и съща дата на производство и следователно едно и също техническо състояние. Купувачите трябва да избягват гуми, които са на повече от три години.