Марката Kia отдавна се е утвърдила като производител на достъпни, стилни и модерни автомобили, но дори големите компании допускат грешки.
Някои модели на Kia не оправдаха очакванията на своите собственици, особено по отношение на надеждността и разходите за поддръжка. Експертите открояват три от най-проблемните модели Kia, които през 2025 г. не е препоръчително да купувате без щателна проверка.
Тази оценка се основава на оплаквания на собственици, статистика за ремонти, независими доклади за надеждност (Consumer Reports, CarEdge, JD Power) и данни от пазара втора употреба.
1. Kia Sportage (2011–2016)
Основни проблеми: двигател и електроника
Kia Sportage е популярен кросоувър, но поколението 2011-2016 се счита за едно от най-проблемните. Повечето оплаквания са свързани с двигателите 2.0 и 2.4 GDI.
Собствениците съобщават за повишен разход на масло, прегряване, а понякога и пълен отказ на двигателя на 100 000 км. В някои случаи са регистрирани пожари. В САЩ този модел беше обект на изтегляне, но в други страни такива автомобили често се купуват на пазара втора употреба - без обновления или ремонти.
2. Kia Cee’d (2007–2012)
Основни проблеми: корозия, скоростна кутия, електричество
Първото поколение Cee'd трябваше да се конкурира с европейските хечбеци, но не издържа изпитанието на времето. Ключови проблеми:
бърза корозия на каросерията (особено прагове и арки);
ненадеждна ръчна трансмисия (превключване на предавките, шум);
чести повреди в работата на бордовата електроника.
На пазара на употребявани автомобили Cee'd все още е популярен поради атрактивната си цена, но изисква редовна и скъпа поддръжка.
Ето как е променена визията и какво е оборудването на новата Kia Sportage СНИМКИ
3. Kia Sorento (2014–2018)
Основни проблеми: автоматична скоростна кутия и система за задвижване на всички колела
Този всъдеход има имидж на комфортен семеен автомобил. Въпреки това, собствениците на дизелови и бензинови версии (особено с автоматична скоростна кутия) често се сблъскват със скъп ремонт на скоростна кутия.
В много случаи автоматичната трансмисия започва да „потрепва“ след 80–100 хиляди км. В допълнение, системата за задвижване на всички колела в това поколение има ненадежден съединител, което води до повреди в работата на 4WD. Чести са и оплакванията за неизправност на климатроника и мултимедията.
Съвети за тези, които все още избират употребявана Kia:
Винаги проверявайте сервизната история (за предпочитане в официален сервизен център).
Не се заблуждавайте само от ниската цена – евтината покупка може да се превърне в скъп ремонт.
Преди закупуване не забравяйте да я подложите на компютърна диагностика, особено на скоростната кутия и двигателя.
Kia остава популярна марка, но не всички нейни модели са еднакво успешни. Ако избирате автомобил на пазара втора употреба, по-добре е да изберете доказани поколения. Що се отнася до тези три модела, по-добре е да помислите два пъти и да претеглите всичко внимателно, преди да купите.