Символът 4х4 на каросерията на автомобила винаги предизвиква респект. Но двойното предаване не винаги е по-добро от по-големия клиърънс.
Всички автомобили може условно да бъдат разделени на такива с двойно предаване и монопредаване, а още на такива с обикновен просвет и с увеличен просвет. Тези четири варианта може да се комбинират както си искат. Например, четири по четири в съчетание с малък клиърънс. Най-често се среща при седаните на Mercedes-Benz, BMW и Audi.
Шест ваши навика, които чупят колата и портфейла ви (ВИДЕО )
Очевидно е, че системата четири по четири на тези коли не им е дадена за покоряване на пресечените терени, а за допълнителна безопасност при движение в сложна пътна обстановка. Но защо тогава колите с обикновенно предаване имат голям просвет и в какви условия те ще се окажат за предпочитане?
По какви коли си падат най-много жените
Много голям брой автомобилни ентусиасти въобще не напускат пределите на града, а останалите пък не напускат пределите на асфалтовите пътища. При тези условия задвижването четири по четири е почти ненужно. Защо тогава да се плаща за него? Цената на версията със задвижване четири по четири обикновенно е с 15-20% по-висока. Колите с четири по четири харчат повече гориво при аналогични условия, а и обслужването е доста по-скъпо от на обикновенните модели, заради повечето детайли.
Не е необходимо автомобилите да могат да се качват на бордюта. Но на практика се срещат доста случаи, когато без това не може да се мине. Например, трябва да се заобиколи (с разрешение на нспектора от КАТ) място на ПТП, но това може да стане само с качване на тротоара.
След колко време можем да седнем зад волана, ако сме пили алкохол
Или да се напусне паркинг, в случай че "добрите хора" са ви блокирали пътя за излизане и не са оставили телефон за връзка.
Градските автомобили доста често се паркират с бронята към тротоара и тук високият клиърънс лесно може да бъде оценен. Повредените брони на всякакви седани с надписа 4 matic са си живо доказателство за това.
Зима, вали сняг. От движещия се пред вас автобус се отупва парче лед. Кое е по-опасно, да се опитате да я заобиколите, използвайки възможностите на задвижването четири по четири, или просто да я пуснете да мине между гумите?
Как да опазим колата чиста от сплескани насекоми
Очевидно е, че в първия случай не всеки би се справил с управлението, а и място за маневра може да няма. С втория вариант ще се сорави всеки начинаещ. Най-важното е просветът да е голям.
Задвижването четири по четири отпуска водача. На него му се струва, че колата е пособна на повече. При ускоряване на хлъзгав участък това твърдение може да е вярно, но спирането на колата с четири по четири е същоото, както и на автомобила с обикновенно предаване. А може би и по-зле, заради по-голямата маса.
Човекът, хиопнотизиран от надписа 4х4, си мисли, че е господар на всяка пряспа на паркинга. Но щом си се "пльоснал по корем", не е важно колко колела гребат: четири или две. Без лопатка няма да се размине.
Край на разбитите стъкла от крадци, ето как да ги надхитрите
По правилно, ниският автомобил с четири по четири се вади по-трудно от снега, отколкото обикновенната, но с голям клиърънс, кола. При това при първия под пода има доста повече възли и агрегати, които може да бъдат повредени.
Трябва да се признае и това, че пътуването из нашите пътища с ниски автомобили си е все едно, че да пътуваш с четка за всякакви боклуци, я зацепиш найлонов плик, я някой клон, а може би и нещо по-лошо - нешо подоно на макара с кабели. Да се отстрани пришалеца със собстени усилия е по-лесно, ако клиърънсът е по-голям. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!