Много водачи ги занимава въпроса как да харчат по-малко за бензин. Това не е сложно, защото няма никакви тайни. Достатъчно е да бъдат следвани прости правила и машината сама ще си „намали апетита“.
1. Поддържане на необходимото налягане в гумите
Проучванията показват, че при половината от превозните средства на пътя налягането на гумите е по-ниско от нормите. Може би шофьорите просто не знаят, че това сериозно ги удря в портфейла. Намалението на въздушното налягане с 0,6 атм (60 kPa) води до увеличаване на разхода на гориво със 7%.
Освен това ниското налягане причинява преждевременно износване на гумите, замяната на които в никакъв случай не е евтина. За да определите налягането, се нуждаете от манометър (има го в автомагазините и не е скъп). Стойностите на налягането за всеки модел са индивидуални и също зависят от натоварването на машината и времето на годината.
2. Свещите се сменят преди да се повредят
Производителите на свещи обещават живот на тази част от около 100 000 километра. Тоест, ако колата е изминала 80 000 километра, то значи свещите са 80% изхабени, може да не може да се запалва добре машината и разходът на гориво ще се увеличи.
Затова е разумно да се сменят свещи по-често. За много съвременни автомобили периодът им на смяна е намален до 50 000 и дори до 30 000 километра.
Прост начин за премахване на драскотини под дръжките на вратите на колата
3. Почистване или подмяна на въздушните филтри
Експериментално е доказано, че мръсният въздушен филтър влияе негативно върху работата на двигателя и икономичността. При по-старите коли потреблението нараства до 10%. При по-новите модели бордовият компютър може да определи, че въздушният поток е намалял и следователно намалява подаването на бензин. Филтърът се заменя едновременно с маслото или поне веднъж годишно. В региони с много прах е по-добре да се сменят филтрите още по-често.
4. Намаляване на агресивното шофиране
Ускорението на висока скорост и рязкото спиране значително увеличават разхода на гориво до 20%. Очевидно е, че този стил на шофиране е най-добре да се избягва. За да се спести повече гориво е полезно да се поддържа скоростен режим от около 50 км / ч в градовете, без да правят излишни спирания.
Какво не трябва да се прави с коли с автоматична трансмисия
5. Да се затварят прозорците и да се залепват дупките
На съвременните автомобили пластмасовият обвес, както и спойлерите, се слагат с причина. Тези елементи подобряват обтекаемостта на машината, намалявайки съпротивлението при движение. Благодарение на това се спестява гориво при високи скорости.
Увреждането на корпуса, отворен покрив и прозорци, напротив, увеличават разхода. Ако бронята в колата се е счупила или в нея се е появила дупка, то тогава частта трябва да бъде сменена или поне залепена със скоч лента. По същата причина е по-добре да не се отварят прозорците при висока скорост, разбира се, ако в колата има климатик.
6. Смяна на кислородния сензор
Кислородният сензор (ламбда сонда) е поставен в изпускателната система на автомобила и контролира ефективността на изгарянето на горивото. С течение на времето той може да излезе от строя и двигателят ще започне да „изяжда“ повече гориво, до 15%.
През цялото това време може да няма предупредителни сигнали да се провери двигателя. Ето защо на автомобилите до 1996 г. кислородният сензор може да се замени на всеки 100 000 километра, а при по-новите модели - след 160 000 километра пробег. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!