Често се случва да не можем да продадем бързо стария си автомобил. А за това си има причини. Извадихме петте основни проблема, заради които не можете да продадете лесно колата си.
1. Разрушен и възстановен след произшествие
Тук логиката е проста. Такива коли са по-евтини, но кой иска да се занимава с ремонт веднага след покупката ? Автомобилите, в които ясно се виждат следи от задълбочен ремонт (например с помощта на LKP манометър ), могат да се окажат със струпване на скрити дефекти на каросерията, които не се откриват при първичен оглед.
2. Таксиметрови коли
Има много таксиметрови автомобили в частни сайтове за обяви. Най-вече това са масови модели, те могат да бъдат с ръчни скоростни кутии и автоматични скоростни кутии. Но фактът, че са работили като такси, е тревожен. Трудно е да се намери причина да се продаде здрава и безпроблемна таксиметрова кола. Най-вероятно това е убит или почти мъртъв екземпляр - за да го въведете в нормално състояние, ще трябва да инвестирате някаква сума пари, като започнете с пълен ремонт на шасито. Вероятно ще има и мотор на последните си издихания - за такси на вторичния пазар нормалният пробег е 200-300 хиляди км.
3. Завишена цена
Някои марки продават нови автомобили по-скъпи от преките конкуренти с подобно оборудване. Ясно е, че в някои случаи си заслужава. Но ако купувачът избере един от три или четири модела на подобни автомобили, такива коли имат по-малък шанс да бъдат продадени.
Вторият вариант: предишният собственик в процеса на експлоатация замени някой неуспешен скъп агрегат (мотор, скоростна кутия) или инвестира в основен ремонт. Според документите колата е стара, но двигателят й е почти нов, това насърчава продавача да вдигне цената. Хората обаче не влизат в такива подробности, а цената на фона на други подобни автомобили с подобен пробег и оборудване ще ги изплаши.
4. Отношение към марката
В някои случаи е трудно да се каже от какво зависи. С китайските марки всичко е ясно: все още не сме се отървали от стереотипа „всичко е китайско - крехки боклуци, които миришат на фенол“. Но с френските Пежо и Ситроен - всъщност не.
Най-простият пример: Mitsubishi ASX се продава отлично, както нови, така и употребявани, а за техническият му близнак Peugeot 4008 не може да се каже същото.
Ако се интересуваме от минимизиране на разходите за ремонт и поддръжка, тогава на второ място е по-добре да закупите масови модели - за тях има повече оферти от услуги и повече резервни части.
5. Редки и специфични модели
Не всичко е ясно, всеки модел има своя индивидуална аура. Да речем, така наречените заредени хечбеци (например Focus във RS версията) излизат с гръм, дори и при големи писти. Не е толкова трудно да се намерят купувачи за заредените от Nissan версии на Nismo. Мини кросоувърите се продават отлично на второстепенните, но само версии с задвижване на всички колела. И въпреки че няма много шофьори сред купувачите, които могат да използват предимствата на 4x4 на практика, моно-задвижващите „мини-коли“ често са застояли.
Дълго време остава предпазливо отношение към всякакви нови марки: по-специално към DS и Genesis. Но още по-лошо е положението с всякакви хибриди. Хибридът е не само „нещо само по себе си“, но и има ограничен живот на батерията. Фабриките твърдят, че са "за целия живот на колата", но това често не е така. Продажбите са ограничени от трудностите при диагностицирането на акумулатор с високо напрежение и разбирането на високата цена на принудителната му подмяна.
Поради тези причини, след като сте закупили хибрид, имайте предвид, че след три или четири години няма да е възможно да се спечели адекватна сума за него.