20 век е векът, когато технологиите не са взимали връх и всички проблеми трябвало да се решават ръчно. Много коли дори нямали радио. С течение на годините промяната или измислянето и изобретяването на нещата ставало по-лесно и по-бързо.
И така, нека да разгледаме необичайните изобретения, създадени за автомобили от 20 век.
Светещи гуми
Дори днес вероятно бихте се спрели да разгледате преминаваща кола със светещи гуми? През 60-те хората вероятно са мислили, че са на снимачната площадка на научнофантастичен филм.
Гумите, разработени от Goodyear, са произведени от неотан - синтетичен каучук. Компанията твърди, че те съчетават твърдостта на пластмасата с еластичността на каучук. Благодарение на прозрачността на неотана и на неоновата боя, добавена към каучука, се образува този светлинен ефект.
Шофьорът можел дори да контролира осветлението с помощта на таблото за управление. За съжаление, този вид гума се стопявала при рязко и силно спиране, сплавта не можела да издържи някои изменения на времето и сезоните и станала твърде скъпа за търговско производство. Ето защо тази идея трябвало да бъде изоставена.
Въртящи се пътнически седалки
През 50-те и 60-те години General Motors е имал подвижни автосалони, посещавани от над 10 милиона посетители в големи градове като Ню Йорк, Маями и Сан Франциско. В онези години Buick представила кабриолета Electra 225.
В него нямаше нищо странно, освен закачливия перленорозов цвят, заради което му било дадено названието „Фламинго“. Посетителите забелязвали, че предната пътническа седалка се върти на 180 градуса, така че да могат да се видят задните пътници. Удивителна иновация за онова време, но за съжаление, автомобилът не стигнал до производство.
Old School. Красавици и автомобили (РЕТРО СНИМКИ)
HIGHWAY HIFI
Когато още нямало Apple CarPlay или Android Auto или дори касетофони, водачите били във властта на радиостанции и децата, седящи отзад. Питър Голдмарк разработил система за възпроизвеждане на записи за автомобили, която удобно се побирала на таблото, точно до волана.
Тя можела да възпроизвежда 7-инчови винилови дискове и я имало в много модели на Chrysler, Plymouth, Dodge и Imperial. Може би това е първата в света автомобилна развлекателна система. За съжаление HIGHWAY HI-FI не намерило голям брой купувачи, а самата система се оказала ненадеждна.
Сензор за сърдечен пулс против кражба на Volvo
Тази функция трябвало да предотвратява по някакъв начин от похитителите или крадците на автомобили и със сигурност е повишила безопасността на друго ниво.
В началото на 2000-те години Volvo представи персонален автомобилен комуникатор ключодържател, който можеше да каже на водача, използвайки сърдечния ритъм на човека, който седи вътре, дали колата е открадната или не. Тази функция е била налична само във водещия седан S80, въпреки че близостта на обхвата, в който работи, остава неопределена.
AutoBild назова любимите автомобили от края на ХХ век (СНИМКИ)
Nissan S-Cargo: специална аларма при висока скорост
Съвременните автомобили имат прости системи, които ви напомнят да намалите скоростта. Но преди няколко десетилетия това не било просто система, а силен звук.
Той се появил като решение на строгите японски ограничения на скоростта, напомняйки на японските шофьори, за превишаването й. Алармата продължамала да звъни, като постоянно привличала вниманието и смущавала водача, докато той не намали скоростта до указаната граница.
Брони с водни балони
Много проста идея. Всяка броня, предназначена да защити корпуса при сблъсък с ниска скорост, е била запълвана със седем или повече галона вода, в зависимост от размера, която ще се разлее в случай на инцидент на пътя.
И това не било точно прототип, тъй като тези брони са използвани от таксита в Портланд, Ню Йорк и Сан Франциско. Въпреки че сега изглежда комично, през 60-те години един от първите тестове дори доказал, че броните с вода намаляват значително разходите за ремонт на каросерията след произшествие. Обаче получаването на друг комплект броня, пълен с галони вода, се оказало малко скъпо и така се отказали от идеята.
Дискове за идентификация на автомобила
С въвеждането на мобилни камери и камери за видеонаблюдение на всеки ъгъл, идентифицирането на виновника за сблъсък и бягство след това стана сравнително лесно.
Същото не може да се каже за 30-те, затова е измислена идеята, при която предната броня на автомобила изхвърляла малки метални дискове с номера на лиценза на колата и името на водача при сблъсък с минувач. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!