Съвременните автомобили са наблъскани с голям брой високотехнологични информационни системи.
Таблата с приборите са способно да учудят с броя на елементите, но, като цяло, те не се отличават с индивидуален дизайн: приличат си едно на друго, като близнаци.
Стилистиката на таблото с прибори
В "златния век" на автомобилостроенето обаче всичко е било различно.
Класическите автомобили са могли да се похвалят не само с оригинален външен вид, е са се отличавали и с разнообразието си от табла за управление.
Сред тях има и много красиви, в стил арт деко, и неуспешни, но, въпреки всичко, индивидуалността им не може да бъде отричана.
Видимост
Таблото с приборите на Innocenti Mini е идеален пример за италиански вкус и стил от 70-те години наминалия век. Наборът от прибори на таблото в известна степен се отличава в зависимост от версията на модела на колата.
"Ситроен GS", който навремето е определен като триумф на инженерната мисъл, освен техническите си решения, е могъл да се похвали и с авангардна естетика.
Таблото с приборите на автомобила "Ситроен-Виза" изглежда крайно необичайно. При това, изглежда сякаш приборите са разположени така, че да не отговарят много на принципите на ергономията.
"Панхард-Дина Z" – икономичен автомобил с минималистично табло за прибори
Aston Martin Lagonda от 1976 година в аналоговия свят създаде дигитални прибори. Технологията се оказа недостатъчно съвършена, приборите се изключваха със завидна честота. Но затова пък изглеждаха великолепно.
"Маестро-Голф" от 80-те години на миналия век бе представен като спасител на британския автопром.
Но това не стана. Недостатъците на автомобила не можаха да бъдат скрити от луксозното дигитално табло с робот, инструктиращ шофьора на 15 езика.
Електрониката често отказваше. Както и "Маестро", и "Ауди-Куатро" имаше дигитални прибори и гласов синтезатор.
Таблото бе германско и работеше надеждно.
Chrysler Airflow
Chrysler Airflow бе един от най-иновативните автомобили за времето си. Панелът му бе елегантен шедьовър на дизайна със стилизираните си прибори.
Таблото на "Форд Mk3" от 1973 година се оказа толкова удачно, че производителят не промени нищо в него цели 9 години.