Как вътрешнозаводски автомобил се превърна в един от най-продаваните СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/retro/kak-vtresnozavodski-avtomobil-se-prevrna-v-edin-ot-nai-prodavanite-snimki Auto.blitz.bg
Как вътрешнозаводски автомобил се превърна в един от най-продаваните СНИМКИ

На 12 ноември 1949 г. официално е представен съвсем нов тип автомобил за доставка - лекият ван Volkswagen Transporter. Всичко започва, когато холандският дилър на Volkswagen Бен Пон разработва машина за вътрешнозаводски нужди, базирана на лекия автомобил Beetle.

Кабината е разположена в задната част над двигателя, а отпред е монтирана платформа за 750 кг товар. Авторът на проекта скоро прави скица на ван с предна кабина върху същото шаси на лекия автомобил.

Новият ръководител на компанията Volkswagen, Хенри Нордхоф, и техническият директор Алфред Хеснер подкрепят идеята и работата започва. Първите варианти на тази кабина са били доста ъгловати. Но след това настъпил моментът на истината. Кабината придобила модерната тогава обтекаема форма, която се съчетавала добре с интегрирания корпус.

Първият автомобил е сглобен на 11 ноември 1949 г. и веднага е представен на пресата. Първоначално новият автомобил е наречен Type 2, в отличие от базовия модел, който в завода е известен като Type 1. Но скоро името е променено на T1, като този път T означавала Transporter, а числото "1" - първото поколение на този модел.

Transporter наследява важни характеристики на своя пътнически брат, като монтиран отзад опозитен двигател с въздушно охлаждане (1131 куб. см, 25 к.с.), синхронизирана 4-степенна скоростна кутия, носеща основа вместо традиционната рама и независимо окачване на всички колела.

Компанията Volkswagen обясни защо е взела на работа овце СНИМКИ

От друга страна, конструкцията на корпуса е много оригинална. Работата е там, че при класическите лекотоварни ванове товаренето и разтоварването се извършва основно през широката задна врата. Страничната врата, ако изобщо съществува, играе спомагателна роля.

Но при Transporter всичко било точно обратното. Заради двигателя, разположен в задната част на камиона, задната врата е помощна и не е подходяща за товарене на обемисти предмети. Но затова пък страничната врата е необичайно широка, удвоена.

Полезният обем на товарния отсек е 2 куб. м, а полезният товар на автомобила - около 0,8 тона. Максималната скорост е 90 км/ч.

Серийното производство започва на 8 март 1950 г. в завода във Волфсбург. До края на годината са произведени 8059 автомобила, а до края на 1951 г. производството е около 20 хил. екземпляра.

30 СНИМКИ, запечатали ежедневието в завода на Volkswagen през 1972 г.

През 1956 г. производството на автомобили Transporter е прехвърлено в нов завод в Хановер и през първата година там са произведени 50 хил. автомобила. През 1958 г. е произведен 100-хилядният модел Transporter, а през 1962 г. (2 октомври) - милионният.

До 1967 г. са произведени над 1,8 милиона автомобила Volkswagen Transporter от първо поколение, а през същата година започва производството на автомобили от второ поколение - T2. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

 

Горещи

Коментирай