На 4 януари 1965 г. специално за пресата е показан нов автомобил - Renault 16, който за първи път в историята получава иновативната за онова време каросерия тип хечбек.
Официалният дебют на този автомобил се е състоял по-късно - на 10 март същата година на престижното автомобилно изложение в Женева. И скоро моделът спечели международната титла Автомобил на годината 1966.
Името хечбек произлиза от две английски думи: hatch – „люк“ и back – „отзад“. И наистина, благодарение на голямата задна врата, всъщност товарен люк в крайната част на корпуса, колата е много удобна за товарене на обемисти предмети.
Трансформиращиат се салон също е иновативна характеристика на автомобила. Когато задните седалки бъдат преместени напред, полезният обем на товарното отделение се увеличава от 346 на 424 литра. В същото време трима души все още могат да седнат на тях. Максималният полезен обем на багажника - 1200 литра - е постигнат чрез демонтаж на задните седалки.
Renault 16 представлява кола с предно задвижване с 4-цилиндров бензинов двигател. Цилиндровият блок е направен от алуминиева сплав, която е рядка през онези години. Охладителната система използва вентилатор не с механично, както беше обичайно тогава, а с електрическо задвижване.
Друга важна иновация: генератор на променлив ток, който, за разлика от традиционното динамо, осигуряваше стабилно захранване на всички консуматори (фарове, чистачки и др.) дори при ниски скорости, например в градски задръствания.
Гамата от двигатели включва четири агрегата: мощност 59 к.с. (работен обем 1,5л), 67 к. с. или 87 к. с. (1,6 л) и топ версията от 93 к. с. (1,7 л).
Скоростната кутия обикновено е 4-степенна, но по поръчка се предлага и 5-степенна, а също така е имало възможност и за автоматична. В зависимост от типа на двигателя максималната скорост на автомобила достига 142 – 170 км/ч.
Как са изглеждали и подробности за първите автомобили Nissan СНИМКИ
Друга интересна характеристика на модела: междуосието от лявата и дясната страна се различава със 70 мм. Работата е там, че в конструкцията на окачването на колелата с теглещи рамена напречните торсионни пръти служат като еластични елементи. И така, поради факта, че последните бяха разположени един след друг, възниква разлика в размера на междуосието: отляво - 2650 мм, а отдясно - 2720 мм.
Автомобилите Renault 16 се произвеждат не по-малко от 15 години - до 1980 г. са произведени общо 1 милион 851 хиляди 502 екземпляра. Те са произведени основно в завода в Сандувил, а по-малка част от колите е произведена в завод в град Флинс.
Показаха уникалния автомобил, който е бил най-бърз в света през 1909 година СНИМКИ
Трябва да се отбележи, че мащабното сглобяване на частите на модела е извършвано в редица страни: Алжир, Южна Африка, Австралия, Канада, Ирландия, Мадагаскар, Мароко, Филипините, Португалия, Венецуела, Югославия и др. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!