Историята на Alfa Romeo и защо се нарича така (СНИМКИ)

  • 10.03.2019 10:20 /
  • 5223 /
  • 0
Историята на Alfa Romeo и защо се нарича така (СНИМКИ)

Ако се вгледате, романтичното название на италианската марка Alfa Romeo (Алфа Ромео) звучи малко претенциозно, малко особено. Ние ще ви разкажем как се е стигнало до това интересно и правещо впечатление име.

Историята на славната автомобилна марка Alfa Romeo започва отдавна и започна веднага с автомобили. 

В началото е бил Darracq

Първото име на компанията, което след това се превърна в марката "Алфа Ромео", не е било толкова благозвучно. През 1906 г. френският автомобилен производител Александър Дарак основава филиал в Италия и го нарича SIAD (Società Italiana Automobili Darracq).

Автомобилите на френската марка Darracq били толкова добри, че станали прототип не само за първите Alfa Romeo, но и за Opel.

 

Но автомобилите Darracq, много популярни във Франция, не са имали голям успех в Италия - темпераментните италианци се нуждаели от по-динамичен транспорт, особено по техните планински пътища. И компанията, както биха казали днес, била „рестартирана“: прехвърлена в друг град и преименувана.

Продава се Alfa Romeo Spider на легендарния Мохамед Али. Вижте уникалния автомобил (СНИМКИ)

Компанията от 1910 г. започва да се нарича A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili - Акционерна компания за производство на автомобили в Ломбардия). С новото име (и нов конструктор!) автомобилите A.L.F.A излизат на пазара мощни, бързи и с добри характеристики на управление. Продажбите нарастват. С течение на времето точките били премахнати от абревиатурата  и омекотили звученето на L, за да стане още по-ясен намекът за изключителното предимство на марката над другите, тъй като алфата е първата буква на една от най-старите азбуки и буквеното обозначение на цифрата 1.

От самото си раждане "Алфа Ромео" участва в състезания, утвърждавайки своята самостоятелност чрез множество победи.

Това беше най-якият седан през 90-те, недостижим за полицейските коли (СНИМКИ/ВИДЕО)

Но в историята на името на една от най-старите италиански автомарки, се случила още една промяна. След началото на Първата световна война италианската "Банка Ди Сконто", която била основният акционер на A.L.F.A, поискала да засили допълнително финансираното от нея производство. И за да имат доверие в успешната работа в условията на война, банката поставила свой човек начело на компанията: опитния мениджър Никола Ромео. Той предприел няколко решителни стъпки: започнал производството и на трактори, авиационни двигатели и друга военна техника. В чест на успешното преодоляване на трудните времена през 1920 г. към марката била добавена фамилията на изпълнителния директор. Така че A.L.F.A. станала Alfa Romeo.

Името Alfa Romeo - завинаги

Вече под това име марката станала първият победител в историята на световното Гран При (1925), четирикратен победител на Le Man, петкратен - Targa Florio и шесткратен - Mille Miglia. И вече на серийния Alfa Romeo от 1928 г. се появила "визитната картичка" на марката за всички времена -  появява се за първи път - двигател с двувална глава блок DOHC. През 1954 г. той се превръща в емблематичната алуминиева "четворка" Twin Cam със сферични горивни камери, произвеждан до 1994 година.

Интересното е, че компанията успешно се справя и с друга потенциална заплаха за името си. През 1920 г. във фирмата идва още една ярка личност -  тестовият състезател на завода Енцо Ферари, който скоро станал директор на спортния екип. Наречената Scuderia Ferrari, колкото и да е странно странно, дълго време е част от Alfa Romeo. Но в края на краищата тя не се присъединява към структурата на компанията и въпреки мощния технически потенциал и личната харизма на Енцо Ферари нямала влияние върху названието. Започналият на болидите на Alfa Romeo, блестящият състезател, мениджър и дизайнер, се отделя през 1938 г., за да създаде своята марка: Ferrari. Но това вече е историята на друго име. /auto.blitz.bg

 

КОМЕНТИРАЙ