Купувачите на нови автомобили започват да търсят по-малки и по-евтини алтернативи на големите SUV-ове и пикапи, казва главният изпълнителен директор на Dave Cantin Group
Тенденцията е, че автомобилите стават по-скъпи, месечните плащания удрят по джоба и това принуждава хората да преминат към компактни превозни средства с различен форм-фактор.
Заключенията за пиковите продажби на големи камиони и SUV-ове се основават на проучвания сред дилъри и купувачи.
Анализаторите смятат, че вниманието на потребителите ще започне да се измества към средноразмерните пикапи и седани. Това не е много добра новина за General Motors, Ford и Stellantis, защото и трите автомобилни гиганта са се отказали от седаните и печелят пари с модели с пълноразмерна рама.
Въпреки това, през 2025 г. продажбите на пълноразмерни пикапи Ford F-Series са нараснали с 24,5%, докато Chevrolet Silverado е загубил само 1,2% от клиентите.
Само RAM отбелязва значителен спад (-11,8% през първото тримесечие), но проблемите на подмарката на Stellantis започнаха миналата година. В известен смисъл обаче прогнозата вече се сбъдва, тъй като средноразмерните пикапи Chevrolet Colorado (+73%), GMC Canyon (+66%), Ford Ranger (+677%) и Toyota Tacoma (+177%) чупят рекорди по продажби.
Трудно е да се правят прогнози за 2025 г. в САЩ, защото тарифите на Тръмп биха могли да преобърнат пазара, а последиците от иновациите ще доведат до трансформация на индустрията.
Американските автомобилни ентусиасти не са чужди на революциите в автомобилния бранш: например, преди половин век световната горивна криза коренно промени автомобилния парк на САЩ.