Първият тревожен сигнал за собствениците на електрически автомобили прозвуча в богата Швейцария. Въпреки факта, че хидроенергията е широко развита в тази страна, електричеството не е достатъчно през зимата и се налага да се купува от съседни страни - главно Франция и Германия. Тази схема е работила успешно в миналото. Но не и тази зима, пише money.bg.
Този зимен сезон, поради ремонта на френските атомни електроцентрали и непосилните цени на газа, цената на електроенергията в Европа ще достигне нови рекордни нива.
И Франция, и по-специално Германия сами преминават към режим на пестене, така че ще бъде проблематично да се продава енергия на съседите. В резултат на това Швейцария може да се сблъска с реален недостиг на електроенергия, а потребителите са изправени пред риск от "затъмнение".
Трезво оценявайки сериозността на ситуацията, Конфедерация Швейцария публикува "Указ за ограниченията и забраните за използване на електрическа енергия".
Според германското издание на Фокус указът предвижда спешни мерки, които властите могат да предприемат в случай на недостиг на енергия. Така например на частните домакинства ще бъде забранено прането на дрехи при температури над 40 градуса по Целзий, както и охлаждането на храна в хладилници под 6 градуса.
В допълнение към широките забрани в правилата за експлоатация на електрически уреди, ограничения се въвеждат и за автомобили. Максималната скорост по магистралите ще бъде намалена от 120 км/ч на 100 км/ч.
Но собствениците на електрически превозни средства ще изпитат сериозни неудобства - ще им бъде забранено да шофират в случай на недостиг на електричество.
Законопроектът ясно гласи: "Личното използване на електрически превозни средства е разрешено само за абсолютно необходими пътувания (напр. професионална практика, пазаруване, посещения при лекар, религиозни събития, участие в съдебни заседания)."
Това означва, че ако собственик на електрически автомобил, който е нарушил забраната, бъде спрян на улицата, той ще трябва да докаже, че е използвал колата в рамките на закона, в противен случай ще бъде глобен.
Тази забрана ще засегне около 110 000 собственици на автомобили в Швейцария и ще бъде абсолютно фатална за по-нататъшното нарастване на електрическата мобилност, която се насърчава по всякакъв начин от местните власти.