Свикнали сме да мислим за Mercedes-Benz като за производител на едни от най-консервативните автомобили в света. В много отношения това е вярно - тази марка не обича да поема рискове. Въпреки че от време на време компанията прави много необичайни автомобили. Представяме ви най-необичайните Mercedes.
Mercedes-Benz 190 E Stadtwagen W201
Mercedes започна да мисли за „бебета“ още в началото на 80-те (по-късно тези мисли приключиха с пускането на A-класа и Smart). През 1981 г. се появява Mercedes-Benz 190 E Stadtwagen W201, който е седан Mercedes-Benz 190 E с изрязана задна част. Не изглеждаше много добре, разбира се. Между другото, такива коли се произвеждат в малки партиди! Kаросерията е напавена от Schulz-Automobile.
NAFA
През същата година компанията излиза с друго малко нещо, наречено NAFA (от немския das Nahverkehrsfahrzeug - "местно транспортно средство"). При създаването на този „хладилник на колела“ инженерите се опитаха да комбинират „комфорта на S-класа“ и „компактни размери“.
Те сериозно искаха да поставят 2,5-метровата кутия, оборудвана с трицилиндров 1-литров двигател с мощност 40 к.с., на поточната линия, за да я предложат на богатите жители на града, но инженерите веднага предупредиха: няма да е възможно да се направи NAFA безопасна. Следователно това развитие беше забравено за известно време.
F100
В началото на 90-те години на всички експерти на автомобилния пазар беше ясно, че сегментът на минивановете е един от най-обещаващите.
И така, през 1991 г. Mercedes-Benz F100 беше показан на автомобилното изложение в Детройт. Предно предаване! Имаше и покрив със слънчеви панели.
Шофьорът, между другото, седеше в средата - по този начин германците се опитаха да намерят най-доброто място за водача по отношение на видимостта и да решат проблема с десния/ляв волан.
Mercedes-Benz T 80
Mercedes-Benz е създал много спортни автомобили през цялата си история . Въпреки това, моделът T 80 се откроява дори сред тях. На първо място необичайната му форма на тялото (а също и фактът, че великият Фердинанд Порше има пръст в създаването му). T 80 е направен, за да постави рекорд за скорост, но конструкцията му е завършена през 1939 г. В годината, в която започва Втората световна война. Заради нея беше решено компанията да се откаже от състезанията. Автомобилът, между другото, е запазен и може да се види в музея на компанията.
Този Mercedes има доста особености: три оси, 44,5-литров (!) авиационен двигател с мощност около 3000 к.с. и т.н. Предполагало се е, че колата ще може да достигне 750 км/ч, но това никога не е било потвърдено.
F 300 Life Jet
Триколесен мерцедес? Защо не!
Моделът, наречен F 300 Life-Jet, беше показан през 1997 г. и предизвика сензация: мнозина бяха сигурни, че Mercedes ще започне серийно производство на превозно средство, което ще комбинира комфорта и безопасността на автомобил с удоволствието от шофирането на мотоциклет.
Интересното е, че F 300 Life Jet беше първият Mercedes, който беше изцяло проектиран на компютър и едва след това построен в реалния живот.
Бионична концепция за автомобил
Биониката често вълнува дизайнерите на автомобили – природата е най-добрата в решаването на проблеми с аеродинамиката, управлението и т.н. Интересното е, че концепцията Bionic Car Concept от 2005 г. включва характеристики не само на „природата“, но и на конкретен неин представител.
Източник: Mercedes-Benz
А именно малка рибка, наречена риба куб. И идеята проработи - аеродинамиката на голямата, почти квадратна кола беше 0,19, което е почти рекорд в сегмента на минивановете. Освен дизайна, интересна е и структурата на каросерията, която наподобява скелет на риба.
Rennwagen
През 50-те години на миналия век Mercedes-Benz е един от лидерите в световния моторен спорт, а шефът на спортния отдел на германската компания Алфред Нойбауер дори решава да построи автомобилен превозвач за състезателни автомобили. Предвиждаше се той да може да превозва автомобили със скорост от почти 200 км/ч!
Източник: Mercedes-Benz
При конструирането на колата, разбира се, са използвани някои стандартни части, но много са създадени от нулата. Една от характеристиките на автомобила е, че купето е изместено далеч напред (водачът и пътниците обикновено седят извън междуосието). Между другото, тази кола дори имаше популярен прякор: „Синьото чудо“ (Das blau Wunder).
Източник: Mercedes-Benz
Съдбата на Rennwagen обаче е доста тъжна. След ужасната катастрофа на Льо Ман на 11 юни 1955 г., при която състезателен Мерцедес уби 84 души, германците решиха да напуснат автомобилния спорт.
Източник: Mercedes-Benz
И колата стана безполезна: отначало тя работеше като обикновен камион в заводите на компанията, а през 1967 г. просто беше унищожена. Едва в началото на 90-те години е реставрирана по снимки.