Експерт: Гасете веднага, турбината вече няма нужда от охлаждане

https://auto.blitz.bg/novini/ekspert-gasete-vednaga-turbinata-veche-nyama-nuzhda-ot-ohlazhdane Auto.blitz.bg
Експерт: Гасете веднага, турбината вече няма нужда от охлаждане

Ако по-рано шофьорите, страхувайки се от повреда на турбината, се опитваха да охладят този елемент възможно най-много след пътуването, днес тази практика става все по-малко актуална.

Много водачи дори не мислят за необходимостта да поддържат двигателя на празен ход след паркиране. Някои обаче все още следват това правило, за да дадат време на системата за усилване да се охлади. Собственик на автомобилен сервиз разкрива защо тази практика е остаряла.

Преди това при закупуване на автомобил с двигател с турбокомпресор беше зададен турбо таймер, тъй като турбината можеше да се нагрява до 900 градуса по Целзий под въздействието на отработените газове.

На празен ход температурата пада до 100 градуса. Турбо охлаждането се дължи главно на маслото от системата за смазване, докато антифризът се използва много по-рядко.

Когато двигателят е изключен, подаването на масло към турбокомпресора спира, което може да доведе до прегряване и изгаряне на маслото. Това, от своя страна, води до образуването на прахови частици, които биха могли да повредят турбокомпресора при следващото стартиране.

Турбо таймерът позволява на двигателя да работи на празен ход след спиране, така че смазката да има време да охлади турбината. Много шофьори обаче пренебрегваха тази препоръка, което често водеше до повреди.

В наши дни обаче нещата стоят различно, тъй като съвременните турбокомпресори използват мощни системи за подаване на масло, което значително подобрява охлаждането. Следователно вече няма нужда да чакате, преди да изключите модерен двигател с турбокомпресор, пише Актуално.

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Иван
преди 1 ден

Каквото и да правиш гледай да не стигаш до майстори. 90% от сервизите ти вземат парите и след месец вече си им абонат доживот. Всички предпазители за маркучите нарочно ги махат за да може перката на протърка скъса маркуча. Махат или оставят предпазните отдолу кори да висят и лъжат ,че така си дошъл. Правят всякакви майсторски селски дивотии да те изнудват..

Откажи