Тайната падна: Защо американците са луди по автоматика, а европейците - по ръчката

https://auto.blitz.bg/novini/taynata-padna-zashcho-amerikantsite-sa-ludi-po-avtomatika-a-evropeytsite-po-rchkata Auto.blitz.bg
Тайната падна: Защо американците са луди по автоматика, а европейците - по ръчката

Известното на всички обучаващи се шофьори упражнение "тръгване под наклон" отдавна вече не влиза в програмата за обучение в САЩ. 

Освен това, там да загасиш двигателя си е почти невъзможно. Хората зад океана отдавна масово са се качили на автомобили с автоматична скоростна кутия, като дори и в автошколите вече не е задължително курсантът да знае как правилно се превключват скорости. 

Каква е причината за такъв суров отказ от познатата на всички механична скоростна кутия?

Сурова статистика

По данни на изследване, 96 % от автомобилите в САЩ са с автоматик. Освен това, според статистиката за продажбите, през последната година само 2% от всичките продадени транспортни средства са с механична скоростна кутия. 

Повечето американски специалисти са убедени, че механиката скоро ще изчезне от пазара. Това ще е изгодно както за автомобилните производители, така и за дилърите, както и за клиентите. 

Дори сега търсенето на коли с механична скоростна кутия е несъизмеримо малко спрямо миналото десетилетие. 

За автоконцерните в САЩ вече не е изгодно да монтират в колите си ръчни скоростни кутии. 

В страните от Европа обаче се наблюдава точно обратната ситуация: по-голямата част от хората карат коли с механични скорости, като обучението се извършва категорично само на коли с механика. 

Ролята на манталитета 

Американците се отнасят към автомобила си преди всичко като към нещо, което генерира разходи, или средство за придвижване. 

Основната потребност на американския шофьор е без излишни усилия да стигне от точка А до точка Б. 

Процесът по шофирането там се възприема не като особен вид дейност, а като задължение, отнемащо сили и време. 

Жителите на САЩ предпочитат да правят по няколко неща наведнъж, като зад волана те уреждат и личните си дела. 

Естествено, в главите им не им идва да отклоняват очи от пътя и да отклоняват вниманието си от управлението на колата, но при това те следят за обстановката на пътя доста по-малко, отколкото биха го правили европейците. 

Американците си избират коли, ръководейки се, по правило, от изгодата и съотношението "цена-качество". 

Желание те да разбират от устройството на двигателя или да притежават разкошен автомобил само заради самия факт при тях не възниква. 

Защо в Европа толкова много обичат механиката? 

За европейците автомобилът е нещо повече от транспорт. 

По правило, те предпочитат да знаят как колата работи. 

Проявата на особено внимание към автомобила се залага още при обучението на шофьорите. 

В Европа хората започват да се учат да карат от 16 години. Те правят това само на кола с механична скоростна кутия: такива са традициите, а понякога и изискванията на законодателството. 

Това се оправдава с това, че при обучението на механична скоростна кутия хората стават по-внимателни към своя автомобил и към това, което се случва на пътя. 

Това е логично, защото шофьорите с механична скоростна кутия не само по-добре усещат тънкостите на работата на колата, но и рядко се отвличат от процеса по шофирането. 

На никой и на ум не му идва да си лакира на ноктите или говори по телефона по време на шофиране.  

Кой в САЩ все още използва механична скоростна кутия? 

Въпреки разпространеното мнение производството на автомобили с механична скоростна кутия не е по-евтино спрямо пускането на кола с автоматик. 

Следователно, намаляването на колите с механични скоростни не е оправдано от икономическа гледна точка. Освен това, част от американските марки все още пускат автомобили с такива скорости. 

Известните по целия свят мускулести коли Mustang и Corvette все още се оборудват с механични скоростни кутии. 

Тези коли се произвеждат за хора, които ценят колата като инструмент за получаване на удоволствие. 

Те получават удовлетворение не само от мощността и звука на двигателя, но и от процеса на шофиране, включващ в себе си и превключването на скоростите. 

 

Горещи

Коментирай