В Германия проведоха мащабен тест на електрически автомобили. Специалисти от известния немски автомобилен клуб ADAC са проверили реалния пробег след зареждане на електромобилите, съобщават от организацията.
В теста на ADAC са участвали 71 електрически модела от различни класове - от миниатюрни Honda e и Dacia Spring Electric до микробуси Mercedes EQV и Citroen e-Spacetourer. Всички те са проверени при еднакви условия и по една и съща методика.
Първото място неочаквано заема електрическият кросоувър BMW iX, който е изминал 610 км без презареждане. Следват Mercedes EQS 450+ (575 км) и Hyundai Ioniq 6 (555 км).
Интересно е, че електромобилите Tesla са се оказали в края на първите двадесет, въпреки че трябва да се отбележи, че за теста не са избрани най-добрите им версии. Renault Twingo Electric (150 км) и Mazda MX-30 (170 км) са на края на класацията, въпреки че те имат и малки батерии.
Вижте новия мощен и луксозен Cadillac Escalade IQ, който се движи и настрани ВИДЕО
Голямата батерия обаче не е единствената гаранция за добър запас от пробег. Влияние има също така аеродинамиката и теглото на автомобила, температурата на въздуха и климатика.
Разходът на енергия е основен показател за електрическите автомобили, а Hyundai Ioniq 6 е с най-нисък - 15,5 кВт∙ч на 100 км. Tesla Model 3 и Hyundai Kona също показват добри резултати.
Експертите на ADAC посочиха и значителна разлика между полезния и пълния капацитет на батерията – понякога тя достига 20%. При закупуване се препоръчва да се обърне специално внимание на полезния капацитет - именно той се изразходва по време на шофиране.
Пробег след зареждане на електромобилите в реални условия:
1. BMW iX xDrive 50 (батерия от 105,2 кВт∙ч) – пробег 610 км
2. Mercedes-Benz EQS 450+ (батерия от 107,8 кВт∙ч) – 575 км
3. Hyundai Ioniq 6 (батерия от на 77,4 кВт∙ч) – 555 км
4. BMW i7 xDrive 60 (батерия от 101,7 кВт∙ч) – 545 км
5.Mercedes-Benz EQE 350+ (батерия от 90,6 кВт∙ч) – 530 км
6. Mercedes EQS 580 4Matic (батерия от 108,4 кВт∙ч) – 530 км
7. BMW i4 eDrive40 (батерия от 83,9 кВт∙ч) – 490 км
8. Nio ET7 (100 kWh) (батерия от 90 кВт∙ч) – 485 км
9. Ford Mustang Mach-E Extended Range (батерия от 88 кВт∙ч) – 480 км
10. Polestar 2 Long Range Single Motor (батерия от 78 кВт∙ч) – 480 км
11. Kia EV6 (батерия от 77,4 кВт∙ч) – 470 км
12. Hyundai Ioniq 5 2WD (батерия от 77,4 кВт∙ч) – 470 км
13. Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD (батерия от 88 кВт∙ч) – 450 км
14. Skoda Enyaq Coupé RS iV (батерия от 77 кВт∙ч) – 450 км
15. Hyundai Kona Electric (батерия от 64 кВт∙ч) – 435 км
16. Hyundai Ioniq 5 4WD (батерия от 77,4 кВт∙ч) – 435 км
17. Porsche Taycan Sport Turismo GTS (батерия от 93,4 кВт∙ч) – 420 км
18. Nio EL7 (батерия от 90 кВт∙ч) – 420 км
19. Tesla Model 3 (батерия от 60 кВт∙ч) – 415 км
20. Tesla Model Y Long Range AWD (батерия от 79 кВт∙ч) – 415 км
21. Audi Q4 Sportback 40 e-tron (батерия от 77 кВт∙ч) – 410 км
22. Volvo C40 Recharge Single Motor (батерия от 69 кВт∙ч) – 410 км
23. KIA Niro EV (батерия от 64,8 кВт∙ч) – 410 км
24. Porsche Taycan 4S (батерия от 93,4 кВт∙ч) – 400 км
25. Volkswagen ID.5 (батерия от 77 кВт∙ч) – 400 км
26. BMW iX3 (батерия от 80 кВт∙ч) – 400 км
27. Polestar 2 Long Range Dual Motor (батерия от 78 кВт∙ч) – 395 км
28. Skoda Enyaq iV (батерия от 77 кВт∙ч) – 395 км
29. Audi e-tron Sportback 55 quattro (батерия от 95 кВт∙ч) – 390 км
30. Kia e-Soul (батерия от 64 кВт∙ч) – 390 км
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!