Авторитетното британско издание Autocar състави списък с най-новаторските джипове за цялата история на автомобилостроенето.
В него влязоха 19 автомобила, чиято поява, според експертите в редакцията, е оказала най-голямо влияние върху развитието на технологиите на пълното задвижване, някога смятана за средство за преодоляване на тежки пресечени терени, а днес служеща за инструмент за подобряване на управляемостта.
В списъка влязоха:
- Spyker 60HP (Холандия, 1903)
- Marmon-Herrington (САЩ, 1931)
- Jeep (САЩ, 1940)
- Land Rover (Великобритания, 1948)
- Toyota Land Cruiser (Япония, 1951)
- Haflinger (Австрия, 1959)
- Ford Bronco (САЩ, 1965)
- Jensen Interceptor FF (Великобритания, 1968)
- Range Rover (Великобритания, 1970)
- Subaru Leone (Япония, 1972)
- AMC Eagle (США, 1979)
- Audi Quattro (Германия, 1980)
- Fiat Panda 4x4 (Италия, 1983)
- Porsche 959 (Германия, 1987)
- Subaru Impreza Turbo (Япония, 1992)
- Lamborghini Diablo VT (Италия, 1993)
- Audi TT (Германия, 1999)
- Tesla Model S (САЩ, 2014)
Списъкът като цяло е доста внушителен и почти не търпи възражения.
Но извън пределите му остава видният съветски всъдеход УАЗ-469, пуснат в производство през 1972 година и станал основен командирски автомобил в Съветската армия и в страните от Варшавския договор. Гражданската му версия пък бе широко разпространена в СССР.
Освен това, в списъка също не присъства и появилият се през 1977 година автомобил ВАЗ-2121 Нива, който е първият в историята всъдеход с носеща каросерия и по своята същност е открил ново направление в областта на разработките на автомобилите с пълно задвижване.
И двата автомобила, принципно без да се променят, се произвеждат и в момента.