В Русия е обявен за продажба изключително редкия модел ГАЗ-2308 "Атаман".
Автомобилът, който е построен само в един експериментален прототип, ще стъпи на новия собственик 600 000 рубли.
Серийно производство "Атаман" така и не получава. Горковския заовд е произвел първият екземпляр през 1995 година, представяйки експерименталния пикап на няколко изложения, но ръководството не видяло перспективи и разработката била закрита.
Първата версия на пикапа представлявала смес от "Волга", от която били заимствани предното окачване, задния мост, двигателя, колелата и гумите, и камиона ГАЗ-3307 - от него прототипът получил рамата и елементите на кабината.
Външно това бил доста необичаен модел за завода, но външността вкупом с малко занижената платформа не била по вкус на публиката.
Автомобилът се получил малко "анимационен", което не отговаряло на търсенето сред купувачите
За да поправят положението, ГАЗ пуснали още една модификация с индекса 2308 - именно този автомобил в момента се продава в "Авто ру".
Тази версия на пикапа получава нов преден мост с пружинно окачване, друга окнструкция на рамата и пълно задвижване на колелата.
Също така инженерите увеличили просвета и сложили джанти с по-голям диаметър.
Втората модификация се оказала по-удачна и показала достойна проходимост по време на тестовете.
Заводът обаче нямал необходимите ресурси за производството на колата - по онова време ръководството било концентрирано върху продажбите на търговските "Газел"-и и "Собол"-и, както и с поредната модернизация на "Волга".
В крайна сметка проектът е бил закрит, ограничавайки се само до няколко десетки прототипа, включително и второто поколение на "Атаман" с изцяло нова външност и характеристики.