Всеки, който се дразни от натоварения трафик трябва да знае, че нещата често са много по-хаотични в метрополиите в други страни. Доставчикът на коли под наем Sunny Cars познава клопките на пътния трафик по света и показва шест примера в тази посока.
Лондон е вторият най-посещаван град в света през 2023 г. след Истанбул в Турция. В резултат на това градът с девет милиона жители на Темза редовно потъва в задръствания.
Огромните 148 часа загуба на време годишно в задръствания на автомобил превръщат Лондон в световната столица на задръстванията, пише "Ауто прес". Собствениците на автомобили там се нуждаят средно от 37,2 минути, за да изминат десет километра – международен рекорд.
В италианската столица Рим много от старите улици и алеи просто не предлагат достатъчно място за днешните модели превозни средства и следователно никак не са подходящи за съвременния трафик. Резултатът: огромни задръствания или в най-лошия случай задънени улици, в които шофьорите просто засядат.
Между другото, този проблем не съществува само в Рим: в цяла Италия има много по-големи и по-малки градове с очарователни, но непрактични улички и зони с ограничен трафик, в които феновете на автомобилите предпочитат да не се губят.
Във Франция има около 20 000 кръгови кръстовища – най-предизвикателните и сложни от които със сигурност са в столицата Париж.
Кръговото кръстовище около световноизвестната Триумфална арка е особено впечатляващо: площад Шарл дьо Гол, който рамкира паметника, е впечатляващ със своите 240 метра диаметър, дванадесет улици, събиращи се във формата на звезда, и неопределен брой платна.
Хиляди участници в движението всеки ден се опитват да си пробият път през суматохата тук. Доказан местен съвет - за да преминат през кръговото кръстовище, без да повредят превозното средство, местните шофьори често правят зрителен контакт със съседите си, преди да сменят платното.
Избраха официалния автомобил на френския президент СНИМКИ
Аржентинската столица Буенос Айрес е дом на една от най-широките улици в света. Avenida 9 de Julio, или Алеята на 9 юли, е пулсиращата главна артерия на мегаполиса с население от 13 милиона души. Разполага с невероятните 16 ленти на ширина от 140 метра.
И не само на шофьорите им е трудно да следят тази тълпа – „XXL градската магистрала“ е предизвикателство и за пешеходците. Не е възможно да преминете през всички платна в една зелена фаза, дори и при по-високи скорости. Поради това обикновено отнема няколко минути, за да смените страната на улицата.
Засядането зад волана по оживените улици на Виетнам обикновено изисква много усилия. Но всеки, който се осмели да излезе на улицата в столицата Ханой, е изправен пред истинско изпитание за смелост.
Тук обичайните правила за движение служат в най-добрия случай като свободни препоръки, към които се придържат само най-доброжелателните местни жители.
В допълнение, има хиляди и хиляди водачи на скутери, които заемат всеки наличен сантиметър от пътната настилка и които са всичко друго, но не и колегиални в стила си на шофиране. Важи законът на най-силния или по-смелия - който кара пръв печели.
Стана ясно какво дразни най-много шофьорите на камиони
Градът-държава в Югоизточна Азия Сингапур изненадва пътешествениците с транспортна специална функция, която удря портфейла. В мегаполиса, който е един от най-безопасните и чисти градове в света, се прилага така нареченото „Електронно пътно ценообразуване“. Наредбата гласи, че пътуващите с леки автомобили заплащат такса при влизане на пътищата.
Това обаче варира в зависимост от обема на трафика: колкото по-голям е трафикът, толкова по-висока е цената. Тази мярка успешно допринася за регулиране на трафика, особено в пиковите часове, и ефективно намаляване на задръстванията.