Електромобилите нямат бъдеще, а алтернативата вече я яхва "Фолксваген"

  • 10.02.2020 8:30 /
  • 24832 /
  • 11
Електромобилите нямат бъдеще, а алтернативата вече я яхва "Фолксваген"

Далеч не всички специалисти споделят еуфорията относно масови преход на човечеството към електрическия транспорт. 

На критики са подложени както експлоатационните възможности, така и преувеличената екологичност на електромобилите. 

Доста по-големи перспективи имат транспортните средства, работещи на водород. 

Митове и истини за екологичността на електрическия транспорт 

Значителен обем от замърсяващите природата вредни вещества изхвърлят двигателите, които работят с бензин и, особено, с дизел. Това е факт. 

ДВГ в сегашния си вид е вчерашна технология. Но какви са алтернативите? 

В момента много се говори за преход на транспорта към електрическа енергия. Но тя не се взима от въздуха. 

Значителни обеми все още се произвеждат от тецове и АЕЦ, които не може да се нарекат екологично чисти. 

А всеобщото преминаване към слънчеви и ветрови станции ще трябва да се почака доста много. 

Още по-голям проблем представляват батериите за съхранение на електроенергията. В тях се използват токсични материал, както и редки такива. 

Според разчетите на специалистите на компанията "Фолксваген", за всеобщ преход към електромобили с оглед на съществуващите технологии запасите от кадмий просто няма да стигнат. 

Ще има проблеми с лития и другите редки метали. Утилиацията на старите акумулатори засега все още е неразрешена задача. 

Изходът - водородният двигател. 

Двигателите на водородни и други енергийни клетки вече не едно десетилетие подред се смятат за перспективни. При тяхната работа отпадъчният продукт от горенето се явява... водата. Най-обикновена вода. 

Тоест това е реално екологичен и чист вид транспорт. 

Водородът обаче е крайно опасен. Фактически това е мини бомба. 

Инженерите засега не са успели да решат тази задача с безопасността. А решенията, които са налични, са твърде скъпи и не могат да бъдат използвани масово. 

Специалисти от много страни постоянно мислят върху приемлив вариант за безопасно съхраняване и използване на водорода. 

Например, румънски инженери предлагат да се използват стъклени капилярни тръби, в които да се поддържа работно наляган от 800 бара. 

Те са толкова тънки, че приличат на кичур коса

Сметнато е, че сноп с размера на молив ще стигне, за да се задвижи моторизиран велосипед или скутер, 

За автомобил обаче ще са необходими доста по-големи обеми. 

От технологията обаче вече се е заинтересувал автогигантът "Фолксваген". 

КОМЕНТИРАЙ

Коментари

  • "Фольксваген"
    10.02.2020 11:22
    "Фольксваген" - мдааааа, някой чете ли какво пише?
  • Ха ха
    10.02.2020 11:56
    Японците от "Тойота" отдавна са го решили този проблем. Серийният модел се казва "Мiraj".
  • Борислав
    10.02.2020 23:29
    Нищо ново под слънцето.
  • Toyota Mirai
    11.02.2020 11:10
    Както Тойота положи началото на хибридите 1997 с Prius, а останалите подигравателно се сетиха 10 години по-късно да я последват. Така и сега пак Тойота имат сериен FCV от 2014 - Mirai VW тепърва щели да мислят.
  • Фольксваген, а?
    11.02.2020 16:28
    Де гиди преписвачи мърляви!
  • Фани
    12.02.2020 6:40
    Шегаджии! Какви са тия “интригуващи” глупости? Това ли можете?
  • комитата
    12.02.2020 9:41
    Те тоьота когато пуснаха на водород кола ,германците още се чудеха как да си оправят санкциите заради фалшификацията с вредните емисии-
  • Dirk Struan
    12.02.2020 11:12
    Литият е един от най-разпространените елементи на Земята, мънички нежни рубладжийски преписвачета.
  • Водород
    12.02.2020 14:48
    Водородът също се произвежда от електроенергия и от от много електроенергия. И горенето не е директно, а се захранват вид клетки, които произвеждат електроенергия, с която се задвижва автомобила.
  • минувач
    12.02.2020 17:20
    пълни глупости! как ще добият водород без ток? има и физика наречена КПД?
  • nqkoi
    13.02.2020 1:38
    Toyota Mirai I Honda Clarity, kakto I Hyundai otdavna sa izprevarili rumynskite inzhineri...