Опитните шофьори съветват, преди да се стартира двигателя, да се направи пауза от няколко секунди межди даването на контакт и паленето на двигателя. Експерт обясни защо това се прави.
Твърди се, че по време на предварителното стартиране (даването наконтакт) електрониката извършва вътрешна диагностика и идентифицира възможни неизправности, събира информация за околната среда и температурата на въздуха.
В резултат на това, особено през зимата, системите правилно ще "подготвят" горивната смес за безпроблемно стартиране.
Вярно ли е това и има ли нужда един съвременен автомобил от такава "помощ"?
Експертното мнение:
"- Да започнем с факта, че нито едно ръководство с инструкции не изисква такова забавяне. Но собствениците на някои съвременни автомобили, в състава на чиято електроника влизат блокове с връзка през CAN–шини, понякога наистина забелязват забавяне между натискането на бутона "Старт" или завъртането на ключа в положение за палене на двигателя и началото работата на стартера.
Това време наистина се изразходва за обмен на данни между блоковете чрез CAN шината.
Всички останали автомобили не се нуждаят от такова забавяне, защото системата за управление на двигателя е съвсем проста. Такова действие може само да помогне за стартиране на автомобили с лошо функционираща захранваща система, когато горивната помпа едва осигурява налягане на горивото, а нехерметически затворените клапани причиняват бърз спад на налягането на горивото в горивната магистрала.
Това време се изразходва за повишаване на налягането на горивото и помага да се улесни стартирането. Но с такива дефекти трябва да приведете системата си за захранване в ред, а не да търсите трудни алгоритми за стартиране.
Забавянето при стартиране е важно само за превозни средства с дизелови двигатели. То е необходимо, за да имат време подгревните свещи а вдигнат температура, за да може да улеснят самия студен старт. През лятото те се затоплят по-бързо, през зимата това отнема по-дълго време".
Любопитен факт
Някои автомобили, като редица модели на VW, включват горивна помпа за увеличаване на налягането в системата не чрез завъртане на ключа за запалване, а дори при отваряне на вратата на водача.