"Искам да съм по-бърз, по-бърз, по-бърз!"
Това си казвал Енцо Ферари още преди да създаде една от най-емблематичните коли в историята на автомобилостроенето. Още преди дори да осъзнае, че иска да строи коли.
Тази година, Ферари навършва 90 години от създаването си, а тифози от цял свят са се събрали на легендарната "Монца" за да видят с очите си, ще успее ли любимата им италианска марка да вземе върха във Формула 1 у дома. А историята започва така...
През 1908 година, Енцо Ферари присъства на първото си автомобилно състезание.
Тогава е едва на 10 години, но знае, че и той един ден иска да се състезава. Мечтата му се отлага, след като италианската армия го привиква за да се бие в Първата световна война.
След като се връща от фронта, той трудно си намира работа.
Кандидатства за позиция във Fiat, но така и не го наемат.
За това Енцо намира мястото си в по-малка компания. През 1920 амбициозният млад мъж е нает от Алфа Ромео като състезател.
От Алфа, той черпи много опит и, разбира се финанси, за да създаде своята компания.
Девет години по-късно Енцо създава отборът на Ферари или така добре познатата Скудерия Ферари.
Компания все още няма, а в скудерията се състезават шофьори с личните си автомобили.
Най-често те били Алфа Ромео и за това през 1933 година, Скудерията станала официално част от отбора на Алфа във Формула 1.
През 1937 година, Ферари закрил отбора си и станал изпълнителен директор на една от фабриките на Алфа Ромео за спортни коли.
Но това не продължило дълго. Енцо не бил щастлив. Все пак негови са думите: "Искам да построя кола, която е по-бърза от всички останали. И тогава мога да умра."
Година по-късно, Енцо вече е започнал работа по първото Ферари - AAC 815, но то не носи легендарната марка, тъй като Ферари е подписал договор с предишните си работодатели, да не използва фамилията си поне 5 години, когато става дума за състезания.
Втората световна война удря спирачки на работата на състезателната компания на Ферари.
Но веднага след войната започва да кипи неуморно. През 1947 година на бял свят се появява Ферари 125, първото, което може да носи името на Енцо след изтичането на договора с Алфа, пише Днес бг.
През 60-те, колите на Ферари вече са показали пълната си мощ както на пистата, така и извън нея.
За това през 1963 година Хенри Форд се опитва да купи част от бизнеса на италианската автомобилна компания.
Сделката обаче се проваля, след като Енцо разбира, че ще трябва да моли за пари Форд ако иска да участва на състезания.
Ядосан от отказа на Ферари, Хенри прави всичко възможно да победи Припкащото конче на пистата.
Така започва едно от най-големите саревнования в автомобилния свят.
Но не всичко върви по мед и масло.
За да оцелее компанията, Ферари осъзнава, че трябва да продаде 50% от бизнеса си на някой друг.
През 1969 година избира Фиат, компанията, която някога отказва да му даде работа.
Енцо умира през 1988 година, но преди това успява да създаде едно последно Ферари. Легендарното F40.
И до днес, компанията му си остава една от най-значимите в автомобилния бизнес.
Макар практиката да се произвеждат малко автомобили, за да могат да бъдат карани само от "хора с мечти", да е прекратена през 2015 година, Фераритата все още са рядкост на пътя.
Бизнесът струва над 27 милиардарда долара, а пари в него идват от всякъде - лицензи за бижута, дрехи, седем увеселителни парка и, разбира се, Формула 1.