4 евтини и надеждни кросоувъра, но хората бягат като дявол от тамян от тях

https://auto.blitz.bg/vtora-raka/4-evtini-i-nadezdni-krosouvra-no-xorata-byagat-kato-dyavol-ot-tamyan-ot-tyax Auto.blitz.bg
4 евтини и надеждни кросоувъра, но хората бягат като дявол от тамян от тях

Експерт назова опасни модификации на кросоувъри, популярни на вторичния пазар.

Дачия Дъстър

Първото поколение Duster се оказа здраво. Окачването и кормилното управление са близки до еталон по отношение на надеждността. Каросерията е устойчива на корозия. Основните компоненти и възли издържат дълго време и ако има проблеми, то става дума за дреболии. Duster може безопасно да се вземе както с 1.6 и 2.0 бензинови двигатели, така и с 1.5-литров турбо дизел.

Повечето от Duster-ите на вторичния пазар са със задвижване на всички колела и ръчна скоростна кутия. И такава модификация не причинява сериозни проблеми при работа. Трябва да внимавате с коли с автомат.

Четиристепенната хидромеханична скоростна кутия (DP2 за модификации с предно предаване и DP8 за версии 4x4) е неуспешен агрегат както по отношение на експлоатацията, така и по отношение на ресурса. Той "отнема" много енергия от двигателя, което влошава динамиката и увеличава разхода на гориво. При Duster-ите с ръчна и автоматична скоростна кутия разликата в някои режими на шофиране достига 3-4 литра на 100 км.

И въпреки че кутията дебютира отдавна и претърпя няколко подобрения, тя никога не се отърва напълно от детските си болести. Има проблем с охлаждането – ефективността на топлообменника е слаба.

Много повреди възникват поради ненадеждността на контролните соленоиди. Те рядко изкарват повече от 100 хиляди км. Но ако забавите ремонта, ще трябва да смените и съединителите.

Рено Каптюр

Kaptur в много отношения е обединен с Duster. Преди актуализацията той имаше два бензинови двигателя - 1.6 и 2.0 - и три вида скоростна кутия. Механични скоростни кутии се слагат и на двата двигателя. При кросоувърите с два педала на по-малкия двигател се слагаше CVT, а на по-големия - четиристепенен DP2 автоматик.

След фейслифта двулитровата модификация изчезна заедно с проблемната автоматична кутия. Вместо това Kaptur се появи с 1.3-литров турбодвигател и Jatco JF016 CVT. И този пакет се оказа много по-надежден и икономичен.

Но комбинацията от двигателя 1.6 и CVT е неуспешна. Този двигател е свързан с Jatco JF015. Същият е инсталиран и на Lada - Vesta и XRAY. Но ако при пътническите модели се работи нормално, то при по-тежък кросоувър бързо аварира. И още по-бързо, ако редовно буксувате в кал или сняг и скачате на педала на газта по светофарите.

На някои автомобили, до 100 хиляди км, се появява критично износване на стоманения колан и изтъркване на конусите. Цената на ремонта се оказва петцифрена.

Мазда CX-5

Първото поколение CX-5 е успешен модел от всяка гледна точка. Бензиновите двигатели Skyactiv, съчетани с 6-степенна автоматична трансмисия, осигуряват добра динамика. Въпреки многото нестандартни дизайнерски решения, основните единици имат солиден ресурс.

CX-5 също има дизелова модификация. По-добре е да го избягвате. 2.2 Skyactiv Turbodiesel има вроден дефект. Поради зле замисленото закрепване на инжекторите, седлата им се разхлабват и буталните пръстени  коксират. Най-често се налага двигателят да бъде отворен - ремонтите са скъпи.

В допълнение, вакуумната помпа може да дефектира при всяко пускане. И в този случай собственикът ще трябва да отдели много пари.

Киа Селтос

Корейският кросоувър има три двигателя и четири (!) скоростни кутии. Класически автоматик, CVT, ръчна скоостна кутия и робот. Най-удобният силов агрегат за шофиране е двулитров атмосферен двигател (150 к.с.), съчетан със CVT.

С него Seltos ускорява перфектно и в същото време радва с нисък разход на гориво. CVT обаче е много чувствителен към условията на работа. Неговият преобразувател на въртящия момент е по-малък от този на подобния Jatco JF016 CVT, който се намира на Renault с 1.3 турбо двигател.

Следователно, той не толерира шофиране извън пътя, шофиране по бордюри и често приплъзване. Защитата срещу повишено натоварване и прегряване, когато електрониката постави кутията в сервизен режим, не спасява напълно. Преждевременното износване на конусите и колана с невнимателно шофиране може да се случи още на 100 хиляди км.

Внимавай!

Ако ви харесва някой от тези кросоувъри, вземете го. Но не и проблемната версия, дори ако цената е привлекателна. С голяма вероятност скъпите ремонти значително ще надминат ползите от покупката.

И на първо място, това предупреждение се отнася за тези, които са насочили погледа си към Renault Kaptur. В крайна сметка повечето автомобили на вторичния пазар са с комбинация от двигател 1.6 и CVT.

 

 

Горещи

Коментирай