Топ 6: Най-добрите кросоувъри втора ръка с хидравлични автоматици

https://auto.blitz.bg/test-drive/top-6-nai-dobrite-krosouvri-vtora-rka-s-xidravlicni-avtomatici Auto.blitz.bg
Топ 6: Най-добрите кросоувъри втора ръка с хидравлични автоматици

Експерт посочи най-издръжливите кросоувъри с автоматична скоростна кутия. CVT и роботите понякога не издържат дългия пробег. Ако имате достатъчно пари само за по-стара кола, по-добре потърсете версия с хидравлична автоматична скоростна кутия. Защо? Сега ще ви обясним в тази публикация.

КАКВО ТЪРСИМ?

Евтини кросоувъри с добра хидромеханична автоматична скоростна кутия

Възраст 8–12 години

Пробег 150-200 хиляди км

Цена 20 000 лева

Ford Kuga II

8–10 години с пробег около 150 хиляди км.

Дизел 2.0 се комбинира само с механична скоростна кутия или проблемен робот. Остават бензиновите двигатели: компресор 1.6 (150, 182 к.с.) или 2.5 с атмосферно пълнене (150 к.с.).

Първият е твърде термично натоварен и се разваля по различни начини от прегряване, без да броим капризите на директното впръскване. Вторият идва орогинален от Мазда и е много надежден. Инжекцията е разпределена, веригата за синхронизация издържа до 200 хиляди км. Всички автомобили с него са с предно предаване.

И двата работят в комбинация с шестстепенната автоматична скоростна кутия 6F35 на GM. Не се счита за проблемна, ресурсът ѝ е приличен - над 300 хиляди км. Държи на работа без загряване и активни режими, като се започне с динамичното шофиране.

При стресови условия маслото бързо се разгражда, налягането пада, тялото на клапана се замърсява и износването на соленоидите и съединителите се ускорява. По-добре е да сменяте работната течност на интервали от 40–50 хиляди км. Пукащият се пружинен диск е коригиран по време на фейслифта през 2012 г. А неприязънта към прегряването и мръсното масло е характерна за всички съвременни автомобили - това не може да се счита за болест.

Присъда. С 2.5 двигател е най-добре.

Hyundai ix35

9–13 години, включително тези с пробег малко над 100 хиляди км.

С бензинов двигател и автоматична скоростна кутия е възможно задвижване на предните колела или задвижване на всички колела ; с дизелов двигател - само задвижване на всички колела.

Бензин 2.0 (150 к.с.) – два. Преди рестайлинг - G4KD, след - G4NA от новото семейство Nu. Проблемите с надраскването на цилиндрите са им присъщи приблизително в същата степен (до февруари 2017 г., когато бяха въведени допълнителни маслени дюзи). Хиляди статии са написани за причините за надраскването, но това ни най-малко не засяга търсенето на корейски автомобили.

Дизеловият двигател 2.0 (184 к.с.) също няма кой знае какви забележки. Няма адски много проблеми, въпреки че е препоръчително да смените горивната помпа превантивно, без да чакате да изпрати порция стружки в двигателя.

Автоматичната кутия A6MF1 работи с бензинови двигатели, а роднинската му A6LF2 работи с дизелови двигатели. Соленоидите са настроени доста пипкаво и дори при леко износване кутията забележимо недоволства. Профилактика - честа смяна на маслото. При добра грижа моментът за това настъпва при A6MF1 около 200 хиляди км, а при A6LF2 обикновено е по-рано - високият дизелов въртящ момент си казва думата. Ресурсът също е малко по-нисък - около 250-280 хиляди км, така че по-малко натоварен вариант е за предпочитане.

Идентични агрегати се използват на "третия" Kia Sportage.

Присъда. С бензинов двигател можете да го вземете.

Mazda CX‑5 I

Трудно е да се вмести в ценовия диапазон, но е възможно да се намерят опции на по 10-12 години с пробег не по-висок от 200 хиляди км.

Този бюджет не е достатъчен за двигателя 2.5 (192 к.с.): само за по-малкия 2.0 (150 к.с.), както и 2.2 дизел (175 к.с.). Последният е сравнително евтин поради редица недостатъци в дизайна, включително ненадеждни монтажи на инжектори и вакуумна помпа.

И ресурсът на дизеловия двигател е по-кратък от този на атмосферните двигатели. И двата консумират много масло и в същото време не понасят масления глад, но изборът все пак е очевиден.

Автоматикът FW6A-EL/GW6A-EL е разработен от Mazda с помощта на Aisin. Има някои недостатъци. При ранните автомобили често се открива ранно износване на съединителя за заден ход (ремонтът е невъзможен, само подмяна на кутията). До 100 хиляди км централният лагер на корпуса може да вие и топлообменникът се запушва - трябва да се почисти.

Изискванията към качеството и чистотата на маслото в автомата са много високи. Но все още се смята за успешен и „почти неразрушим“. С по-малкия двигател с него се изминават над 300 хиляди км.

Присъда. С 2.0 двигател е добре, но би било добре да се направи диагностика на самия двигател.

Nissan X‑Trail II

10–12 години с пробег 150–250 хиляди км. Третото поколение вече няма хидравлична автоматична скоростна кутия - CVT за всички. А вторият има автоматична скоростна кутия само в скъпа комбинация с 2.0 дизелов двигател (150 или 173 к.с.) и задвижване на всички колела.

За щастие дуото е много издръжливо. Дизеловият двигател M9R е един от най-добрите в света по отношение на надеждността . Веригата за синхронизация може да издържи 250–300 хиляди км, самият двигател с чугунен блок може да издържи до половин милион километра.

Шестстепенната автоматична скоростна кутия Jatco JF613E, която е много силна като хардуер, може теоретично да достигне до почти същите километри. Но няколко пъти ще трябва да лекувате слабите ѝ места - съединителите на преобразувателя на въртящия момент и топлообменника.

Те страдат, както може би се досещате, от мръсно масло, така че интервалът на смяна над 50 хиляди км ще доведе до по-чести повреди. Много собственици използват частична подмяна, освежаване на работната течност при всяка поддръжка - това е по-скъпо, но дава най-добър ефект.

Замърсяването става твърде бързо, както при други автомати, при агресивни режими на работа. И тук трябва да вземем предвид, че дизеловите X-Trails са много популярни сред рибарите, ловците и берачите на гъби.

Присъда. Можете дори да го вземете с пробег от 200 хиляди км.

Suzuki Grand Vitara III

11–12 години с пробег 100–200 хиляди км.

Няма версии с едноосно задвижване, дизел почти никога не се среща, малкият бензинов двигател 1.6 се комбинира само с ръчна скоростна кутия (и каросерия с три врати).

За останалите двигатели е достатъчно да знаете, че сред тях няма кошмари. Масово произвежданите атмосферни 2.0 (140 к.с.) и 2.4 (169 к.с.) имат проблеми с живота на веригата за синхронизация: той се простира до 120–150 хиляди км. През същия този период обикновено е време за третиране на сажди и коксуване.

Водните помпи са слаби. Ако изборът е между 2.0 и 2.4, по-вероятен е този в полза на първия - има оригинални части за ремонт, веригата издържа средно по-дълго и е по-малко склонна към прегряване.

И двата са съчетани със стария и мрачен четиристепенен автоматик Aisin AW03-72LE. Феноменално надеждни, заболяванията обикновено са свързани с износване на съединителите, което дори и без смяна на маслото се случва на около 200 хиляди км. С нормална поддръжка изминава 500 хил. км.

Най-добрият V6 3.2 двигател (233 к.с.) задвижва друга автоматична скоростна кутия – петстепенна Aisin TB‑50LS (A750F). Също така отличен агрегат, използван е на Land Cruisers и Pajero. Двигателят обаче си има и своите капризи - харчи масло повече и разходът на гориво е огромен. Веригата се износва още по-бързо, като се сменя заедно с четири фазови превключвателя: поддръжката е съсипваща.

Присъда. Автоматиците са отлични, изборът зависи от двигателите.

Volkswagen Tiguan I

11–12 години с пробег 150–200 хиляди км.

Красивата кола е развалена от чупливи и скъпи за ремонт двигатели.

По-малкият 1.4 турбо (122 или 150 к.с.) е приятелски настроен с ръчна скоростна кутия или DSG робот. Автоматичният AQ450 (известен още като 09M и Aisin TF‑62SN) е съчетан с 2.0 бензинов турбо (170, 180 или 200 к.с.) и 2.0 дизел (140 к.с.).

Бензинът има куп недостатъци: верига, въглеродни отлагания, яде масло, водна помпа, помпа за впръскване на гориво, в ранните версии има и бутала и бобини за запалване. Дизелът също е капризен, но много по-малко чуплив, а експлоатационният му живот е значително по-дълъг - издържа 350 хил. км.

Автоматикът ще издържи същото количество, ако са изпълнени две условия: смяна на маслото поне на всеки 60 хиляди км и инсталиране на външен радиатор (някои версии на кутията имат такъв). Стандартният топлообменник не винаги се справя със задачата - прегряване е възможно дори при нормално градско шофиране.

Ако пренебрегнете това, всичко ще завърши с мащабен основен ремонт след 100–120 хиляди км. По един или друг начин заключващите съединители на преобразувателя на въртящия момент трябва да бъдат сменени на около 150–200 хиляди км. Чистото масло значително забавя всички вредни процеси.

Присъда. С дизелов двигател можете да рискувате.

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Щон
преди 11 месеца

Иване пробвах новата виагра като клатех жена ти охкаш като чакал

Откажи