Защо американските тирове имат дълга предница, докато при европейските е плоска

https://auto.blitz.bg/saveti/zashcho-amerikanskite-tirove-imat-dlga-prednitsa-dokato-pri-evropeyskite-e-ploska Auto.blitz.bg
Защо американските тирове имат дълга предница, докато при европейските е плоска

Най-вероятно на всеки фен на автомобилите, а и не само, му е правил впечатление фактът, че много камиони и тирове в Съединените щати имат удължен „нос“. Повечето европейски машини от този клас нямат нищо подобно.

Защо американските тежки камиони изглеждат именно така. Каква е тайната на конструкцията им и дали наистина се нуждаят от толкова дълга удължена форма.

Корпусът с капак е отличителен белег на американските тирове. Всъщност наличието на „нос“ се обяснява доста просто.

За разлика от европейските камиони, американските се правят в класическо оформление. Двигателят при тях има свое собствено място в конструкцията и изобщо не се "крие" под кабината, както в аналогичните машини, произведени в европейски заводи.

Би било важно да се запитаме защо в Европа се изработват предимно камиони без капак, за разлика от тези в САЩ.

Как бързо и евтино да премахнете драскотини върху пластмасата в салона на колата

Причината за това е в спецификата на местните пътища и експлоатацията на автомобилите. В европейските страни има твърде много проблемни, криволичещи и тесни пътища, както и улици. От тук произтичат много строгите изисквания за максималната дължина на камионите за дълъг път и тежки товари.

Според един от стандартите, камионът и ремаркето не могат да бъдат по-дълги от 16,5 метра. Именно поради това правило „носът“ на машините е бил жертван от конструкторите на тирове.

В САЩ ситуацията с правилата е диаметрално противоположна, няма толкова строги изисквания за дължината на камионите и затова повечето от тях имат капак.

Отделно трябва да се отбележи, че дизайнът на конструкцията има своите предимства. Камионите с класически капак се обслужват по-лесно. Те са по-безопасни за водача в случай на инцидент на пътя, в допълнение, извеждането на двигателя в "носа" позволява да се правят наистина просторни кабини.

Как сами да полирате колата си така сякаш току-що сте си я купили СНИМКИ

В същото време европейските камиони са по-безопасни за останалите. Те са по-лесни за управление, освен това консумират по-малко гориво. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
бай Гъдю
преди 4 години

"Дълга удължена" статия, "талаш" за запълване на времето!

Откажи