Заседнал си зад димящ камион - какво да правиш?

https://auto.blitz.bg/saveti/zasednal-si-zad-dimyashch-kamion-kakvo-da-pravish Auto.blitz.bg
Заседнал си зад димящ камион - какво да правиш?

Съвременният шофьор е длъжен стоически да седи в огромните задръствания, няма как да се разминем без тях. Понякога обаче задръстването е твърде непоносимо, а причините за това са изцяло извън ръцете на водача.  

Под натиска на еколозите надпреварата за чистотата на автомобилните газове набира все по-голяма скорост, но въпреки това возилата със стандарт "евро минус" по нашите пътищата все още изобилстват. Случва се дори и някой "по-нов внос" да изкади на светофара пред вас: при дизелите често възникват проблеми с горивната система и тогава те рисуват една мрачна картина с черни кълбета дим. Бензиновите двигатели на свой ред пък ви потапят в сивата мъгла. 

Да се стои в задръстване зад подобна кола въобще не е приятно. Най-лесният начин да избягаме от ситуацията, ако задръстването все пак не е чак толкова голямо, е да се опитаме да се престроим в някоя друга лента, или пък умишлено да пропуснем пред нас една, две по-читави в технически аспект коли (нека те си дишат по-напред). Понякога обаче този вариант не е приложим. Например, ако сте заседнали на тесен път, а до кръстовището има стотици метри опашка. 

Логиката подсказва, че на първо място шофьорът трябва максимално да се изолира от източника на неприятния мирис. Тоест, да затвори прозорците. В този случай обаче собствениците на коли без климатик може живи да ги ожалиш. Но перспективата за получаването на топлинен удар все пак е по-сериозна от гледна точка на последствията за здравето и сигурността на пътя, отколкото миризмите на съседа в задръстването. 

Понякога, затварянето на прозорците все пак е достатъчно. При това трябва да се отбележи, че вече десетки години наред филтрите за въздуха в купето са стандартно оборудване дори и при най-бюджетните автомобили. Филтърът с активен въглен доста ефективно успява да се справи с недопускането на външните аромати в купето Обикновеният филтър също помага, но в по-малка степен. Отчитайки, че цената на филтъра с въглена не е много по-голяма, не се препоръчва шофьорът да пести жълти стотинки точно от този консуматив.  

Но все пак ако мирисът е толкова силен, че продължава да се усеща в салона дори и след намесата на филтъра, тогава остава само едно последно оръжие - рециркулацията на въздуха в купето. Затваряйки достъпа на въздуха отвън, вие ще дишате само това, което вече "присъства" във вашето пространство. 

Това е най-ефективният вариант от гледна точка на защитата спрямо идващите отвън гадости. Но и той си има недостатъци. Във влажно време прозорците веднага ще се запотят, а при дълго шофиране с включена рециркулация на въздуха в купето се появява тежест в главата. Затова не злоупотребявайте с този способ.   

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай