В последните дни прогнозата на синоптиците в цялата страна обикновено е една и съща - страхотни горещини и червен код. Както знаем обаче всяко нещо си има край и неминуемо ще дойдат и летните бури с проливни дъждове.
И ако в дъждовните уикенди можем да си постоим вкъщи и да се справим, то през делничните дни трябва да напуснем дома си и да „плуваме“ с колата на работа през града, наводнен с вода. Изглежда, че вече сме правили това стотици пъти, но свикването с опасността също е опасност.
1. Обозначете се
При дъжд има достатъчно фактори, които пречат на водача да забележи всичко, което го заобикаля. Това е стена от дъжд, а стъклата на салона са мокри от двете страни и звукът на капките заглушава обичайните звуци...
В града и без това има много обстоятелства, които водачът трябва да вземе предвид при шофиране, а по време на валежи на всички водачи им се налага да разпределят вниманието си между по-голям брой фактори, отколкото при спокойно време.
Дори през деня, когато шофирате кола, трябва да включите къси светлини, или фарове за мъгла, или дори всички заедно - това ще направи движещата се кола по-забележима сред потоците дъжд и ще я отличава от другите коли, стоящи по улицата . Задната част на автомобила при валежи се обозначава с габаритни светлини, които се включват заедно с късите светлини или фаровете за мъгла.
Не трябва да използвате задния фар за мъгла, който играе ролята на габаритна светлина с висока мощност, без мъгла в града - това ще заслепи хората, които се движат отзад.
2. Тишина в салона
При натоварен трафик или просто на многолентова улица в дъжда, опитайте се да осигурите тишина в колата - по-добре е да изключите радиото и да помолите пътниците да не говорят.
Какво трябва да направим и да не се разболеем от климатика в автомобила
Това ще намали броя на факторите, които изискват вашето внимание. Не очаквайте, че всички шофьори около вас са дисциплинирани и с включени фарове, затова особено внимателно поглеждайте в огледалата си, когато сменяте лентата и завивате.
3. Ограничаване на маневрите
Избягвайте ненужните маневри - в града, когато видимостта е лоша, смяната на лентата увеличава риска от проблеми. Не бързайте да правите маневра, ако не сте 100% сигурни, че няма да попречите на никого - допълнителна опасност е, че в дъждовни условия ще бъде по-трудно друг водач да реагира на грешката ви: същата лоша видимост, увеличено време за спиране и др.
4. Не ускорявайте много
Аквапланингът в града е напълно възможен - там, където има дълбоки локви или потоци вода. Колата може да се превърне в неуправляем снаряд, който се движи по посока на инерционните сили - водачът губи контрол и не може да спира ефективно. Основният фактор тук е скоростта.
Ето как да излезем от електромобил, ако батерията се изтощи ВИДЕО
Има и други фактори - характеристиките на шарката на протектора, степента на износване на гумата (остатъчна дълбочина на грайфера), вида на пътната настилка, дебелината на слоя вода на пътя, теглото на автомобила, разпределението на теглото му, и т.н., но всички те могат да не представляват толкова голям проблем, ако карате бавно.
Спирачки
След дълбоки локви спирачките може да не са толкова ефективни, но в града трябва да ги държите в постоянна готовност. След като преминете през дълбоко водно препятствие, трябва да изсушите спирачните накладки, като леко натиснете няколко пъти педала. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!