Най-важното е да не стресирате тялото с рязка промяна на температурата, да не изсушавате въздуха и да не превръщате климатика в „микробен инхалатор“.
1. Проветрете салона преди тръгване
В кола, паркирана на жега, е не само горещо, но и задушно - как можете да влезете в подобно място? Отворете всички врати или прозорци, за да позволите на горещия, застоял въздух да излезе.
Ако ситуацията позволява, организирайте активна вентилация на автомобила „по диагонал“. Отворете/затворете вратата на водача няколко пъти и оставете дясната врата на пътника отворена през това време. Когато в колата стане по-свежо, влезте.
2. Климатикът "ръчен" ли е? Първо охладете салона с вентилатор
Включете вентилатора на максимална скорост. Режимът на рециркулация трябва да бъде изключен - имаме нужда от въздух от улицата. Ако сте извън града, отворете леко прозореца: оставете горещия въздух да излезе възможно най-бързо. След като в салона стане малко по-хладно, включете климатика.
3. Избягвайте насочването на студен въздух към лицето и гърдите ви
Оставете го да „духа“ в тавана. Горещият въздух ще се издига и студеният въздух ще пада, охлаждайки плавно вътрешността.
4. Намалете температурата постепенно
Ако климатичната система на автомобила ви позволява да зададете желаната температура, тогава в първите минути „поръчайте градусите“ малко по-ниски от външните - с 3-5 градуса.
Включването на режим на рециркулация ще ускори охлаждането на въздуха. След 10-15 минути, когато тялото се адаптира, можете да намалите температурата с още няколко градуса. Организмът, разбира се, иска повече, но е по-добре да се грижите за здравето си.
Кои са най-честите признаци за това, че автомобил е бил наводняван
Сега рециркулацията трябва да бъде изключена. Този режим е за „кратка“ употреба: изсушава въздуха, което означава, че лишава носната лигавица от естествена защита.
Между другото: голямата температурна разлика натоварва сериозно и компресора на климатика, а това ускорява износването му и увеличава разхода на гориво.
5. Не включвайте вентилатора на максимален режим
В противен случай може да възникне течение от много студени въздушни течения. Това ще въздейства на всеки. Във всяка система: както с ръчен климатик, така и със сложен климатичен контрол, оборотите на вентилатора може да се задават ръчно.
6. Да излезете без да имате проблеми
Малко преди края на пътуването отново повишете температурата в салона. Така че да се различава от уличната с 3-5 градуса. Разлика от 10 и повече градуса е стрес за организма. Това е особено вредно за сърцето и кръвоносните съдове, които нямат време да се адаптират към температурните промени. Възможните последствия са главоболие, гадене и дори припадък.
Експерти посочват защо високите обороти при шофиране могат да повредят двигателя
7. Вътрешният враг
Не забравяйте да сменяте филтъра на вашия климатик. Мръсотията във въздуховодите и по изпарителя е отлична среда за размножаване на гъбички и микроби. Включваме климатика - и всичко „натрупано“ лети в лицата ни. Разболяваме се, въпреки че не сме допускали резки промени в температурата. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!