За какви повреди може да сигнализира течът на масло в автомобила

https://auto.blitz.bg/saveti/za-kakvi-povredi-moze-da-signalizira-tect-na-maslo-v-avtomobila Auto.blitz.bg
За какви повреди може да сигнализира течът на масло в автомобила

При старите съветски автомобили преди години течовете на масло бяха естествено явление. Собственикът на съвременен автомобил обаче би трябвало да се обезпокои сериозно, ако види наличието на следи от масло в двигателния отсек.

За какво могат да указват течовете? Първото нещо, което трябва да се има предвид, е изсушаването на различните уплътнителни елементи, които отговарят за херметичността на системата.

Можете да проверите масления филтър, местата под капака на клапаните и главата на цилиндъра, в картера на двигателя или на фланца на уплътнението на коляновия вал.

Ако херметичността е нарушена, нищо добро не може да се получи. Маслото може да попадне върху тръбите на охладителната система: рано или късно материалът ще се разруши под негово влияние и горещият антифриз ще излезе. Механизмът на клапаните може да бъде застрашен, ако маслото попадне в зъбното колело - ремъкът може лесно да се скъса.

Прегряване на автоматика на колата: 4 прости съвета за предпазване от него

Заслужава си също така да проверите дали вискозитетът на маслото е в препоръчителния диапазон. Ако вискозитетът е твърде висок, налягането на смазочното масло ще се повиши, което също може да повреди уплътненията. Същото важи и ако водачът не позволи на двигателя да загрее достатъчно при студено време.

Друга възможност е запушен филтър или каналите на смазката. Ако под уплътнението на филтъра се открият течове, най-вероятно причината е в него. Възможно е също така той да е разхлабен и трябва да се затегне.

Течовете на масло е много вероятно и да се отнасят до системата за вентилация на двигателя (PCV) (Positive Crankcase Ventilation). Обикновено тя трябва да изравнява налягането, което се натрупва в цилиндрите по време на работа.

Кое е подходящото моторно масло за колите през зимата

Полученият газ се изхвърля в атмосферата или във всмукателния колектор. Ако системата за обезвъздушаване не си върши работата, налягането се повишава и уплътненията на картера и капака на клапаните започват да пропускат.

Този недостатък е значителен и изисква скорошна намеса. Ако клапанът не функционира правилно, двигателят получава прекалено обогатена или бедна смес. Разходът на гориво може да се увеличи значително, а двигателят ще бъде подложен на постоянно замърсяване с продукти на горенето.

Ако по повърхността на корпуса на съединителя и кутията на трансмисията се открие масло, най-вероятно е да има теч от маховика. Дисковете ще започнат да приплъзват, автомобилът ще започне да се държи нестабилно и може да се появи неприятна миризма.

Друга възможност за повреда е, когато се открият течове в горната част на двигателя. Струва си да проверите връзката между блока и главата на цилиндрите. Причината за теча може да е прегряване на двигателя. Главата на цилиндъра е застрашена от деформация поради високите температури. Тогава в двигателя ще проникне не само смазочен материал, но и антифриз: това може да се разпознае по промяната в цвета на отработените газове.

Ако на горната част за пълнене на маслото има бяла пяна, охлаждащата течност наистина е изтекла. Главата ще трябва да се смени и ще се разследва причината за прегряването на двигателя. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

Горещи

Коментирай