При старите съветски автомобили преди години течовете на масло бяха естествено явление. Собственикът на съвременен автомобил обаче би трябвало да се обезпокои сериозно, ако види наличието на следи от масло в двигателния отсек.
За какво могат да указват течовете? Първото нещо, което трябва да се има предвид, е изсушаването на различните уплътнителни елементи, които отговарят за херметичността на системата.
Можете да проверите масления филтър, местата под капака на клапаните и главата на цилиндъра, в картера на двигателя или на фланца на уплътнението на коляновия вал.
Ако херметичността е нарушена, нищо добро не може да се получи. Маслото може да попадне върху тръбите на охладителната система: рано или късно материалът ще се разруши под негово влияние и горещият антифриз ще излезе. Механизмът на клапаните може да бъде застрашен, ако маслото попадне в зъбното колело - ремъкът може лесно да се скъса.
Прегряване на автоматика на колата: 4 прости съвета за предпазване от него
Заслужава си също така да проверите дали вискозитетът на маслото е в препоръчителния диапазон. Ако вискозитетът е твърде висок, налягането на смазочното масло ще се повиши, което също може да повреди уплътненията. Същото важи и ако водачът не позволи на двигателя да загрее достатъчно при студено време.
Друга възможност е запушен филтър или каналите на смазката. Ако под уплътнението на филтъра се открият течове, най-вероятно причината е в него. Възможно е също така той да е разхлабен и трябва да се затегне.
Течовете на масло е много вероятно и да се отнасят до системата за вентилация на двигателя (PCV) (Positive Crankcase Ventilation). Обикновено тя трябва да изравнява налягането, което се натрупва в цилиндрите по време на работа.
Кое е подходящото моторно масло за колите през зимата
Полученият газ се изхвърля в атмосферата или във всмукателния колектор. Ако системата за обезвъздушаване не си върши работата, налягането се повишава и уплътненията на картера и капака на клапаните започват да пропускат.
Този недостатък е значителен и изисква скорошна намеса. Ако клапанът не функционира правилно, двигателят получава прекалено обогатена или бедна смес. Разходът на гориво може да се увеличи значително, а двигателят ще бъде подложен на постоянно замърсяване с продукти на горенето.
Ако по повърхността на корпуса на съединителя и кутията на трансмисията се открие масло, най-вероятно е да има теч от маховика. Дисковете ще започнат да приплъзват, автомобилът ще започне да се държи нестабилно и може да се появи неприятна миризма.
Друга възможност за повреда е, когато се открият течове в горната част на двигателя. Струва си да проверите връзката между блока и главата на цилиндрите. Причината за теча може да е прегряване на двигателя. Главата на цилиндъра е застрашена от деформация поради високите температури. Тогава в двигателя ще проникне не само смазочен материал, но и антифриз: това може да се разпознае по промяната в цвета на отработените газове.
Ако на горната част за пълнене на маслото има бяла пяна, охлаждащата течност наистина е изтекла. Главата ще трябва да се смени и ще се разследва причината за прегряването на двигателя. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!