Хитър и евтин начин да подобрите работата на климатика в колата с цели 3-4 градуса

https://auto.blitz.bg/saveti/xitr-i-evtin-nacin-da-podobrite-rabotata-na-klimatika-v-kolata-s-celi-3-4-gradusa Auto.blitz.bg
Хитър и евтин начин да подобрите работата на климатика в колата с цели 3-4 градуса

В интернет обществата на шофьорите отдавна витае идеята, че изолирайки с топлоизолиращ материал тръбите, водещите от компресора и климатика до изпарителя, може значително да се подобри охлаждането на салона. Декларираният ефект е добавени "минус 3-4 градуса", което никак не е малко. 

Смята се, че климатикът започва по-добре да охлажда салона. Странното е, защо тогава самите автомобилни производители не са се сетили за това. 

Хитрый и дешевый способ улучшить работу кондиционера

Мнението на специалиста 

"Всички, които поне веднъж са гледали как се монтира домашен климатик, за видели, че майсторите внимателно изолират тръбите, съединяващи външното с вътрешното тяло. Защо те правят това?

Защото разстоянието между двата блока може да достигне 15 метра, студените тръби, в съприкосновение с въздуха в помещението, ще се покрият с конденз. Влагата ще започне да се събира в струйки и да мокри помещението. Затова топлоизолацията на медните тръби на домашната система е категорично задължителна.

В автомобила ситуацията е съвсем друга. Дължината на тръбите от компресора и кондензатора до изпарителя не надвишава 1.5 метра. Тръбите са от алуминий, което е един вид протектор спрямо металната каросерия. Тоест при електрохимична корозия във влажна среда алуминият ще се разрушава, защитавайки материала на каросерията. Именно затова тръбичките се закрепват с пластмасови държачи на разстояние от елементите на каросерията. А що се отнася до вентилацията, тръбичките винаги остават сухи.

Облепяйки ги със слой изолация, охлаждането на салона няма да се подобри. Това дори е вредно.

Причините са няколко. Първо, алуминиевата тръба, ако е изолирана, може да започне да корозира. Второ, да се изолират въпросните тръби е доста сложно и неудобно. Трето, заради малката дължина на тръбите, ефектът ще е нулев", казва експертът.  

Хитрый и дешевый способ улучшить работу кондиционера

Хитрый и дешевый способ улучшить работу кондиционера

Хитрый и дешевый способ улучшить работу кондиционера

Хитрый и дешевый способ улучшить работу кондиционера

Присъдата

Изолацията на тръбите няма да донесе ползи, а може да предизвика корозия. За повишена ефективност на работата на системата е по-добре от време на време климатикът да се почиства. Колкото по-добре охлажда фреона, толкова по-добре ще работи системата. 

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
юзер
преди 2 години

Ами не съм видял дири в ЕС класа изолация значи има защо. Ама Ганьо решил да експериментира като с газовите уредби.

Откажи