Понякога шофьорските рефлекси са трудни за обяснение. При някои обстоятелства те карат шофьорите да действат доста погрешно. Последствията могат да бъдат доста неприятни и в повечето случаи водят до непланирани разходи за ремонт на колата.
1 Ако вашият автомобил няма АБС, то да се спира в скоростен завой е доста опасно.
Колата може да поднесе неконтролируемо. Но и съвременните автомобили с всичките възможни системи за безопасност е по-добре да не влизат в голяма скорост в опасни завои.
Къде е опасността?
Когато колелото на автомобила просто се търкаля в завоя, цялата сила на търкане на асфалта в петното на контакт удържа гумата от поднасяне встрани, а автомобилът от поднасяне.
Появата на спирачна сила върху колелото отнема част от сцеплението на гумата, поднасянето става по-вероятно. Същото се отнася и в случая, когато пътят е хлъзгав. Да се намалява в този случай е необходимо по-отрано, а не в завоя.
2 Не се препоръчва да спирате със спирачка при продължителните спускания. Бързото износване на спирачните елементи е гарантирано, а е възможен и пълен отказ на спирачната система.
Постоянно триещите се дискове могат да нагреят повърхността на накладките, а може и спирачната течност да кипне. Като цяло, "на спирачки" с колата от планината не трябва да се слиза.
Но какво да се прави?
Трябва да се включи на по-ниска скорост и да се спира с двигателя. (При автоматичните скоростни кутии скоростта е L или 2). Роботите и вариаторите може да бъдат приведени в ръчен режим, което ще ви позволи да си изберете скорост.
Все пак не всеки автомобил с автоматик може да ви позволи да си изберете скорост. При този случай трябва да се спира не постоянно, а с прекъсвания, за да може спирачките да се охлаждат.
3 По време на смяната на спирачните накладки, когато старите елементи вече са свалени, дори не си помисляте да натискате пеала на спирачката.
Цилиндрите на спирачния апарат, лишени от ограничения, могат изцяло да паднат от гнездата си, да потече спирачна течност, а вие да се изправите пред скъпо струващ ремонт.