Идеалният захват на кормилото е установен по време на специално изследване, проведено в Япония.
Специалистите от университета в Хирошима и технологичния институт в Нагоя обединиха усилия, за да проведат опити и да определят идеалното положение на ръцете върху волана.
Според учените, от това зависи не само безопасността на шофьора и пътниците, но и тази на другите участници в пътното движение.
Японските експерти са открили, че положението на ръцете влияе върху степента на усилията, с които шофьорът върти волана. И, съответно, всичко това директно се отразява на безопасността.
За чистотата на експеримента в него са били поканени да участват само шофьор-десничари.
В хода на изследването девет души са седели зад специално разработен непълен волан, който повече е приличал на щурал на самолет.
Те са "управлявали" колата с две и с една ръка, а учените с прибори са измервали усилието, което участниците в експеримента са упражнявали върху волана, пише изданието popularmechanics.com.
Анализирайки резултатите, експертите са достигнали до извода, че е най-правилно ръцете да са на волана в положението "три и девет часа". В дадения случай става дума за величината на усилието, което е било необходимо на участниците, за да завъртят кормилото.
А положението на ръцете "на 12 часа" експертите смятат за най-рисковано.
При пътно-транспортни произшествия, свързани с отварянето на въздушните възглавници, съществува риск от получаване на травма при този захват,.
В същото време други шофьори си почиват, слагайки ръката си на позицията "6 часа". Това положение на ръката изследователите определят като по-безопасно.
Така, както са установили учените, неутралното положение на ръцете на 9 и 3 часа разпределя усилието равномерно, а също така това положение на ръцете е по-безопасно при задействането на въздушните възглавници.