Колкото по-модерен и сложен е моторът, толкова повече време отнема да се затопли. Също така, времето за загряване зависи от силата на вятъра и температурата на въздуха наоколо, натоварването на двигателя и скоростта на коляновия вал, алгоритъма на нагревателя и други фактори.
Експертите посочиха правилата за загряване на съвременните двигатели. Важна роля в степента на отопление играят конструктивните характеристики на устройството.
Нужно ли е да покриваме двигателя на колата през зимата
Например, експерти установяват, че:
• двигателят с турбокомпресор трябва да се загрява по-дълго от атмосферния;
• дизелов двигател - по-дълго от бензиновия;
• редовият двигател - по-дълго от V-образния.
3 начина да спасите корпуса на автомобила, който е започнал да ръждясва
Но това не е всичко.
Според елементарните закони на физиката материалът за производство на цилиндърния блок също влияе на нагряването. За сравнение, блок от чугун с топлопроводимост 42 W / m2 и специфична топлина от 540 J / (kg * K) пренася по-малко топлина отвън и изисква по-малко енергия за загряване от алуминий с топлопроводимост 236 W / m2 и специфична топлина от 930 J / ( kg * K).
В съвременните двигатели чисто алуминиевите цилиндрови блокове са все по-рядко срещани. Много по-често се използват алуминиеви блокове с чугунени ръкави с тънки стени - Hyundai-KIA, Volkswagen и Renault-Nissan се отнасят до тази технология в почти всички свои двигатели днес (изключение е двигателят на Renault K4M с чугунен блок).
Ако говорим само за техническите характеристики, тогава блоковете от чугунен цилиндър са по-изгодни от гледна точка на скоростта на загряване на двигателя, плюс това те по-добре потискат шума и вибрациите и по-лесно се разнасят по време на ремонта.
Леенето на чугун обаче е много по-екологичен процес от леенето на алуминий. Именно поради тази причина огромното мнозинство от производители на автомобили се отказаха от блокове от чугунен цилиндър в полза на алуминия.
Горещи
Коментирай
5 Коментара
Еколог
преди 4 години
"Леенето на чугун обаче е много по-екологичен процес от леенето на алуминий. Именно поради тази причина огромното мнозинство от производители на автомобили се отказаха от блокове от чугунен цилиндър в полза на алуминия." Някой проверява ли какво се пише. Тези производители са за убиване бе хора.
Читател
преди 4 години
Така и не се разбра как трябва да се загрее двигателят.
бай Ставри
преди 4 години
Много нескопосан превод!Много!Ръкавите на български език са "Ризи".Е-ееех,колко мъка има по този Свят,Боже!
mon
преди 4 години
Поредната тъпа клик-статия !!!
ИБН ЕБН АЛ КАМИЛ
преди 4 години
И как се загрява???? Някой разбра ли? Или на този малоумник му е загряла кифлата