Кои са проверките на спирачната система на автомобила за есенния сезон

https://auto.blitz.bg/saveti/koi-sa-proverkite-na-spirachnata-sistema-na-avtomobila-za-esenniya-sezon Auto.blitz.bg
Кои са проверките на спирачната система на автомобила за есенния сезон

Когато започнат есенните дъждове, пътищата стават хлъзгави от кал и паднали листа. Това създава допълнителна опасност за водачите, които са свикнали с летните пътни условия и не са коригирали начина си на шофиране с новите условия.

Ето защо е много важно да имате работеща спирачна система. Тя не само ще помогне да не попаднете в пътнотранспортно произшествие, но може също така да спасява животи.

Експертите открояват списък с важни неща, на които трябва да обърнете внимание преди сезона на мокрите и хлъзгави пътища.

Ниво и състояние на спирачната течност

Проверката на нивото на спирачната течност е най-простата процедура за наблюдение на състоянието на спирачната система. Ако под капака в резервоарчето с надпис „brake fluid“ нивото на течността е под маркировката, трябва да се допълни.

Ако нивото е под отметката, тогава трябва незабавно да погледнете системата. Може би някъде изтича спирачна течност и това е опасно, защото пряко влияе на работата на спирачките.

Качество на спирачната течност

Особено се препоръчва да се следват разпоредбите за смяна на спирачната течност. Този аспект често се пренебрегва, но не трябва. В крайна сметка спирачната течност работи при много агресивни условия. Постоянно е изложен на високо налягане и температури.

Основният проблем е, че спирачната течност е хигроскопична, което означава, че абсорбира влагата. И именно тази влага в течността влошава експлоатационните характеристики. Още през първата година на експлоатация спирачната течност може да съдържа до 2% влага, след две години тази цифра нараства до 3,5%, а след три - до 5%.

Съветите на шампион по Тетрис ще ви помогнат за мястото в багажника на колата

Да, вече при съдържание на вода от 3%, точката на кипене на спирачната течност пада наполовина. В същото време влагата в състава му се превръща в пара, а парата лесно се компресира.

Съответно, когато натиснете спирачката, колата не се подчинява на педала и не спира. Препоръчва се смяна на спирачната течност на всеки две години. Състоянието на течността може да се провери в сервизния център със специален тестер.

Остатъчна дебелина на спирачните накладки

Визуалната проверка ви позволява да оцените състоянието на спирачните накладки. Обикновено предните се износват по-бързо от задните.

Дебелината на нова спирачна накладка е около 10-15 мм в зависимост от модела и производителя. По време на работа спирачната накладка се износва срещу спирачния диск. Те трябва да се сменят, когато дебелината на облицовката е около 3 мм.

Състояние на спирачните дискове

Спирачните дискове също се износват, въпреки че са изработени от здрав метал. Поради триенето на спирачните накладки дисковете често стават много горещи и бързо се охлаждат. Поради такива температурни промени на дисковете могат да се образуват пукнатини, което сигнализира за необходимостта от смяната им.

И ако нагретите дискове попаднат във вода, например при шофиране през локва, рискът от такава повреда се увеличава значително. Често резултатът от такива събития е загубата на геометричния диск, в резултат на което той започва да "бие" при спиране.

Необичайно малкият пробег на стара кола може да показва сериозни проблеми

Дори ако дискът не е бил повреден по време на работа, върху него има признаци на износване: повърхностна вълнообразност и ръбове по ръба. В такива случаи дисковете се шлифоват, изравнявайки повърхността. Това може да стане само в случаите, когато остатъчната дебелина на диска го позволява. В други ситуации трябва да смените спирачните дискове с нови.

Подвижност и състояние на елементите на съпорта

Спирачните механизми са подложени на повече от температурно натоварване. Движещите се части на съпорта са защитени от гумени части. Те могат да се разкъсат, причинявайки навлизане на мръсотия в механизма. В резултат на това скобата се движи силно и спирачните накладки не се отделят напълно. Поради това те се износват по-бързо и спирачките прегряват. Важно е периодично да почиствате механизмите и да ги смазвате със специална смазка.

Състояние на ABS сензора

Всяко колело има ABS сензор. Той следи скоростта на въртене на колелото. Правилната работа на тези сензори е важна не само за работата на антиблокиращата спирачна система (ABS), но и за работата на системата за контрол на стабилността на автомобила (ESP).

 

 

 

 

 

 

Горещи

Коментирай