Кои са причините батериите на електрическите коли да се палят

https://auto.blitz.bg/saveti/koi-sa-pricinite-bateriite-na-elektriceskite-koli-da-se-palyat Auto.blitz.bg
Кои са причините батериите на електрическите коли да се палят

Всеки, който засега отхвърля електромобилността, има основания за своя скептицизъм, особенно в светлината на последните запалвания на батериите на електромобили на два каргокораба.

Според експертите, обаче тяговите батерии се смятат за безопасни. „По принцип пожарите на батерията са изключително редки“, казва Ленарт Хинрихс, вицепрезидент по стратегически партньорства в доставчика на софтуер за анализ на батерии Twaice, информира auto-press.

„Според различни проучвания, електрическите превозни средства се запалват много по-рядко от колите с вътрешно горене и не горят по-силно от тях.“

Има два основни фактора при запалване на батерия – вътрешни за самата батерия и външни обстоятелства.

„Дефект в батерията, който може да доведе до небезопасна работа, би бил например неизправност в системата за управление на батерията, която може да доведе до презареждане на батерията“, обяснява Хинрихс.

Това причинява прекомерна топлина вътре в батерията. Развитието на топлината може да предизвика допълнителни реакции, които в крайна сметка причиняват вътрешно късо съединение.

По принцип употребата може да влоши състоянието на батерията с течение на времето. Това ги прави по-податливи на пожари.

Има много фактори около батерията, които могат да предизвикат нейното повреждане. Това е „външната рискова зона“, казва Хинрихс.

„За да дам само един пример, охладителната система на електрическо превозно средство или система за съхранение на енергия е проектирана да поддържа оптималния температурен диапазон на батерията – обикновено между 20 и 40 градуса по Целзий.“

Кои са основните причини за повреда на горивната помпа на колите

Превишаването на безопасната работна температура (за продължителен период от време) поради повреда на охладителната система може да доведе до ускорено стареене, но и до пожар. Кабелни прегрявания също могат да бъдат причина.

„Защото ако кабелите вътре в батерията са повредени, например поради механично натоварване, екстремна работа на превозното средство или неправилна поддръжка, това води до тяхното прегряване.“

Какви стратегии за превенция могат да помогнат?

„Започва с избора на най-добрите батерийни клетки, системата за управление на батерията (BMS) и дизайна на системата, който може да издържи на различните работни условия и натоварвания“, обяснява експертът - „Дизайнът трябва също така да гарантира сигурното затваряне на компонентите на батерията, особено на запалимия електролит.“

На второ място е важно осигуряване на качество при производството на акумулаторни системи - като се започне от производството на клетките до окончателното монтиране в превозното средство. Ранното откриване на дефекти също е важно.

Всички открити аномалии трябва да задействат предупреждение или, ако е необходимо, да изключат системата, за да предотвратят по-нататъшни щети.

Използването на усъвършенствани диагностични инструменти и процедури може да помогне за идентифициране на потенциални проблеми на ранен етап.

Проучване установи какво е значението на колата при избора на партньор

Също така е важно да се идентифицират потенциалните причини за така нареченото „топлинно бягане“: То описва прегряването на клетка, което може да доведе до прегряване и на съседни клетки във верижна реакция, така нареченото топлинно разпространение.

Следователно друг решаващ аспект за избягване на пожари на батериите е ранното откриване на потенциални причини за това.

Ефективните системи за управление на батерията са от решаващо значение в това отношение. Тези системи трябва да наблюдават и контролират работните условия на батерията и да могат да се намесят, ако бъдат открити необичайни условия.

В крайна сметка определено все още има място за подобрения, когато става въпрос за осигуряване на батерийни системи против запалване и това е технологично осъществимо.

Горещи

Коментирай
2 Коментара
опетков
преди 1 година

Много глупости и неверни неща са казани тук. Електролитът не се запалва, запалва се електродът, който е от литий. При допир на литий с кислород, той мигновено се самозапалва с искри. Има толкова възможности за късо съединение, че е чудно как тези батерии изобщо работят. Те трябва да бъдат забранени.

Откажи
ВОВА
преди 1 година

Мирча Кришан е вашият експерт! За него всичко е краставица.

Откажи