Експлоатацията на хидромеханичните трансмисии и разнообразните вариатори е свързана с редица допълнителни усложнения. Прегряването на автоматичната скоростна кутия остава един от най-често срещаните проблеми.
Този проблем се среща по-често през лятото, въпрекиче има много шофьори, които се сблъскват с него и извън сезона.
Прегряването на автоматичната скоростна кутия води до бързо изтичане и загуба на свойствата на трансмисионната течност, което от своя страна ускорява износването на всички подвижни елементи на скоростната кутия.
1.Необичайната защита
Някои шофьори решават да монтират допълнителна защита под агрегата на автомобила. Проблемът е, че подобна допълнителна защита сериозно възпрепятства въздушния поток. Това от своя страна повишава температурата в двигателния отсек и води до прегряване на двигателя и скоростната кутия.
През зимата този проблем не възниква, но през всички останали сезони той е доста честа причина за прегряване.
2. Не прекалявайте с превключването
Ненужното превключване само ускорява износването на автоматичната трансмисия. Този проблем е особено актуален за жителите на големите градове, които често попадат в задръствания.
Ето кои дейности по колата трябва задължително да се извършат сега, а не през есента
Всяка смяна на режима е допълнително натоварване и повишаване на температурата в автоматичната трансмисия. Ако задръстването не се движи с повече от 30 км/ч е по-добре да шофирате в положение 2, а не всеки път да го премествате в положение 3 заради 5-10 метра.
3. Ползвайте "старт-стоп"
Всеки шофьор, който кара автомобил с автоматична скоростна кутия, е чувал поне, че системата Stop-Start претоварва акумулатора и стартера. Ето защо шофьорите обикновено не харесват тази функция.
Трябва ли да се сменя маслото в автоматика и роботизираната скоростна кутия
Обаче функцията "Старт-стоп" е в състояние да предпази трансмисията от прегряване. Защо? Защото неработещият двигател не произвежда топлина! Вярно е обаче също и това, че такава функция трябва да се използва само през летния сезон. През останалото време тя е практически безполезна.
4. Използвайте "паркиране"
Накрая, но не на последно място, не забравяйте за възможността да настроите автомобила в режим "паркиране". През зимата това не е препоръчително при спиране.
Въпреки това, през цялото останало време, ако съществува реален риск от прегряване на автоматичната трансмисия, няма да е лоша идея да поставите селектора в положение "P". Това важи с особена сила за дългите светофари (над 2 минути) и задръстванията. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!