Аварийното внезапно спиране е разпространена маневра по пътищата. Често водачите трябва да натиснат педала, за да избегнат инцидент. Въпреки това, други участници в движението не винаги са готови за такива действия на шофьорите отпред, поради което ги „догонват” в задната част на колата.
Мнозина са убедени, че в такава ситуация винаги е виновен този, който се движи отзад. Днес ще разгледаме по-отблизо правилата с помощта на автоинструктор, който освен това обяснява каза как да избегна инцидент, ако колата отпред е спирала рязко.
Кои са признаците, които издават пийналия шофьор пред кататджиите
В съответствие с правилата за движение, всички участници в движението трябва да спазват дистанция, за да имат време да реагират при аварийно спиране на други шофьори. На практика не всички следват това правило.
В зимни условия спирачният път става много по-дълъг, а ефективността на спиране на всички превозни средства варира. Някои коли могат рязко да се забавят движението си поради високото качество на работа на системите, докато други спират за дълго време, поради което се случват инцидент.
15 неща, които трябва да направите в първите 10 минути, ако сте попаднали в катастрофа
В началото трябва да припомним, че водачът има право да набива внезапно спирачка само, за да предотврати произшествие. Ако друг участник в движението го направи случайно или дори нарочно, тогава той ще бъде виновен. Тези действия на шофьора обаче ще трябва да бъдат доказани.
И тъй като само незаинтересовано лице може да бъде свидетел в подобни ситуации, на помощ идват видеорегистраторите. В случая, когато колата е отпред е успяла да спре, за да се избегне инцидент, а тази отзад не е спряла - виновен е вторият шофьор, тъй като не е спазил безопасната дистанция.
5 смъртоносни грешки при нощното шофиране
Сега да преминем към алгоритъма на действията, които трябва да се извършат по време на аварийно екстрено спиране на автомобила, който се движи отпред. Автоинструкторите препоръчват на водачите винаги да се концентрират и да оценяват ситуацията при шофиране. Особено предпазливо трябва да бъде шофирането по еднолентов път, където практически няма място за маневриране.
При автомобили без ABS ефективното спиране се постига чрез работа с педала на газта, трябва бързо да се освободи и да се натисне отново. Ако колата има ABS, тогава просто натиснете педала на спирачката до дупка.
Първата правилна реакция при опасност от челен удар дава шанс за спасение
Чувствате ли, че спирачното разстояние не е достатъчно, за да се избегнете инцидент? Важно е да успеете да оцените ситуацията и да се опитаме да избягате от удар в колата отпред. Но излизането в насрещното платно трябва да се извършва само когато водачът е напълно уверен в безработицата. Челен сблъсък може да доведе до още по-сериозни последици.
Може да се отклоните и към банкета. В този случай не бива да се натиска спирачка, защото колата може да поднесе и да не не се завие в правилната посока. Достатъчно е да погледнете в огледалото за обратно виждане. Избягвайки така удар в колата отпред може да получите повреди отстрани и намачквания на каросерията, ако покрай пътя има натрупан сняг или хлътнете в канавката, но пък двигателят и други силови елементи няма да пострадат./auto.blitz.bg