С нарасналата популярност на автоматичните трансмисии шофьорите масово престанаха да обръщат внимание на ръчната спирачка. Но и по-рано, когато преобладаваха колите с ръчни скоростни кутии, водачите предпочитаха да оставят колите „на скорост“, а сега това явление е още по-масово.
Единствената категория шофьори, които все още ползват активно ръчната спирачка, са младежите, които се опитват да правят "понички" или да дрифтят - не винаги с успех, но винаги с емоции.
Когато автоматичните трансмисии станаха широко разпространени, научихме и за електрическата ръчна спирачка, която е повече проблем, отколкото удобство. Но ръчната спирачка е изключително важна, особено когато става въпрос за кола с „автоматик“, пише fakti.bg.
Оставяйки колата на "Р", тя се държи на тънък метален щифт, върху който се изсипват всичките един и половина тона на колата.
Вероятността той просто да се огъне без помощта на ръчна спирачка, не е никак малка, особено ако сте спрели на по-стръмен наклон. И ако това се случи, то целия възел от трансмисията става неизползваем. А колко струва въпросната преграда на скоростната кутия, дори е страшно да се мисли.
Колите с тези скоростни кутии ще ви създадат големи проблеми
За да не фалирате ще трябва да търсите употребявани резервни части, защото цените на новите са космически.
Обобщавайки горното ще кажем, че ръчната спирачка при коли с автоматични трансмисии е просто необходима, като трябва и да е напълно работеща.
Така че, първо трябва да натиснете педала на спирачката, след това да използвате бутона и едва след това да повдигнете лоста на ръчната спирачка, докато стигне максимално горно положение.
Това е единственият начин „ръчната спирачка“ да фиксира колата на място, като напълно прехвърля натоварването от трансмисията към накладките . Но трябва да знаете и още нещо - средната позиция на ръчната няма да се справи с тази задача.