Купуването на кола винаги е важна и отговорна стъпка. Още повече, ако е бил закупен не нов, а употребяван автомобил. В този случай трябва да се прояви повишена бдителност и отговорност не само на етапа на избор, но и веднага след придобиването.
Това е така, защото има редица неща, които всеки опитен шофьор ще ви посъветва да направите, дори ако предишният собственик е уверил, че всичко е наред с колата.
1. Подмяна на течности
Това е първото нещо, което е необходимо да се направи във всеки автомобил, купен втора ръка. Подмяната на техническите течности е първата стъпка към осигуряване на лична безопасност и правилна работа на всички агрегати на автомобила.
Между другото, дори на етапа на покупка ще си струва да разберете какво точно моторно масло е използвал бившият собственик. Впрочем, дори и вече да имате тази информация, най-добре е просто да промиете двигателя и да добавите ново масло.
Би било добре също да замените маслото на скоростната кутия, антифриза, спирачната течност. Няма да е излишно да се извърши подмяна на течността на хидроусилвателя на волана.
Вижте нагледно как не трябва да се тегли кола с гъвкава връзка ВИДЕО
2. Обновление на консумативите
Следващата точка на задължителното техническо обслужване след закупуване на употребяван автомобил е подмяната на всички консумативни компоненти. Това е необходимо, за да не се срещне човек с непредвидени последици за себе си в най-неподходящия момент за това.
На първо място сменяме горивните и въздушните филтри, свещите и акумулатора също, дори и ако изглеждат в добро състояние.
Абсолютно не е излишно да бъдат подменени накладките и дисковете. Или поне те трябва да бъдат проверени старателно. Ако пробегът на автомобила е повече от 100 хиляди км, без колебание се сменя ремъка.
Отделен пункт са гумите, които трябва много добре трябва да се проверят за износването им.
Как лесно и без следи да почистите колата от стикери
3. Извършване на обработка на корпуса
Ако закупеният автомобил вече е в експлоатация поне 3-4 години, тогава прилагането на антикорозионна обработка на корпуса е строго желателна процедура. Именно през това време антикорозионното покритие (ако изобщо е имало) е успяло много да се износи.
В рамките на „програма минимум“ трябва да се обработи дъното, арките на колелата, вратите и багажника и местата със заварки. Обезателно приложете антикорозионен препарат, ако колата е преживяла ремонт на каросерията преди това.
Разбира се, преди подобно "лечение" корпусът трябва да се провери отново за наличие на корозия и ако откриете такова, трябва предварително да се елиминира. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!