Много зависи от износването на гумите, както и от наличието на свободно време и пари от собственика. Експертът предупреди за опасни грешки при складирането им.
По-дълго каране
Това често се прави от собственици, на които вече зимните гуми са към края на своя експлоатационен период (височина на протектора е около 4,5 mm или дори по-малко). Въпреки това те решават (все още!) да не се преобуват и да „довършат“ зимните гуми.
Но тази схема има няколко недостатъка.
Това не е безопасно. Зимните гуми върху гореща настилка не могат да осигурят нормално сцепление в надлъжна и напречна посока. Тяхната гумена смес е по-мека от тази на летните, а силно разчленените блокове на протектора при голямо натоварване сякаш "стъпват" върху асфалта.
Също така при силна топлина протекторът омеква толкова много, че гумата започва буквално да се размазва на пътя. Тогава може да ви се стори, че колата няма спирачки.
Изненадващо, гумите с шипове се представят най-добре при топло време. Тяхната каучукова смес има по-висока твърдост, за да се осигури достатъчно здравина за монтиране на шпилките. Между другото, шиповете, по които колата (уж!) се плъзга като на кънки, обикновено след толкова много години и хиляди километри, вече са останали доста малко.
Сред фрикционните гуми пък, скандинавските имат най-лошото сцепление при топло време - те са най-меките и предназначени за тежки студове.
Единственото предимство на зимните гуми през лятото е малко по-добрата проходимост по черни пътища. Протекторът им е по-малко вероятно да се запуши с кал и се самопочиства по-добре.
Износването на зимните гуми ще бъде много бързо през лятото. При внезапно спиране или ускорение с приплъзване, дори гумени частици могат да бъдат изтръгнати от протектора.
Отложете до зимата
Гумите или джантите трябва да бъдат измити преди лятното съхранение, за да се попречи на остатъците от химикали да доведат до корозията на джантите и разграждане на гумите.
Как да се съхраняват гумите зависи от това дали са на джанти или са свалени. Напомпаните колела са устойчиви на деформация. Те могат да бъдат подредени или поставени вертикално. Можете също така да окачите колелата на скоби, закрепени към стената на гаража или навеса.
Гумите, свалени от джантите, изискват по-внимателно съхранение. За да се избегне деформация, те не могат да бъдат подредени и окачени на куки. Ако пръстените на бордовете са деформирани, гумата няма да може да седи плътно върху джантата и ще се губи налягане.
Опции за съхранение на гуми (без джанти)
Гумите се съхраняват най-добре на стелаж в тъмно и хладно помещение, защитено от слънчева светлина и валежи, както и от излагане на високи температури, при които има ускорено "съхнене" на меката каучукова смес.
Традиционна схема
Свалете гумите, измийте ги и ги поставете правилно за съхранение. Тези операции е желателно всички шофьори да извършват навреме. Така че в началото на следващия зимен сезон да е лесно да поставите същите гуми на колата. Традиционната схема обаче не е панацея и винаги могат да се направят промени в нея.
Основното е да не правите опасни грешки, за които ви предупредихме.