Четири начина да спестим от моторното масло

https://auto.blitz.bg/saveti/chetiri-nachina-da-spestim-ot-motornoto-maslo Auto.blitz.bg
Четири начина да спестим от моторното масло

Експерт твърди, че от моторно масло не може да се икономиса, но но хората все още намират вратички. Разбира се, не можете да спестите от моторно масло, но все пак има четири начина да го направите. Установяваме до колко те са полезни и ефективни, нека ги разгледаме поотделно. 

1. Сменяйте маслото по-рядко от препоръчаното

Популярен въпрос от по-възрастни читатели, които използват автомобила си предимно за дълги пътувания из страната: трябва ли да сменям маслото всяка година, ако годишният пробег на автомобила е най-много хиляда километра? 

Нека да отговорим честно: не, не е задължително. Инструкциите са си инструкции, но ако маслото не е имало време да работи правилно, то може лесно да работи още една година. Разбира се, окисляването не е отменено, но ако говорим за „стари“ автомобили, тогава няма да се случи нищо ужасно.

В продажба има масла с деклариран увеличен експлоатационен живот - да речем, до 30 хиляди км. Тук позицията на потребителя трябва да е строга: слушайте само производителя на автомобила!

В съвременните автомобили бордовият компютър често ви напомня за необходимостта от смяна на маслото. И ако той смята, че колата е била използвана, да речем, в щадящ режим, тогава той няма да изисква стриктно спазване на обичайните периоди на подмяна. В такива ситуации интервалът на смяна може наистина да бъде малко увеличен и използването на масла с увеличен експлоатационен живот ще бъде оправдано.

2. Намалете обема на наливаното масло

Много хора си задават въпроса дали не трябва да слагат по-малко масло в двигателя си. Например, възможно ли е да се налеят 5 литра в Largus с двигател K4M, ако значителна част от маслото остава в картера по време на работа и следователно не участва пряко в смазването на триещите се части? Може би три литра ще са достатъчни?

Маркировките max и min на масломерната пръчка карат собствениците на автомобили да мислят по този начин. Ако производителят на автомобила позволява шофиране на минимума, тогава защо да зареждате с максимума, губейки допълнителен литър (приблизително колко се побира между маркировките за максимум и минимум)?

Като цяло е възможно да се кара на минимум. Но физиката не може да бъде заблудена по този начин: ако маслото е по-малко, скоростта на неговия обмен ще се увеличи и всяка молекула ще трябва да работи по-интензивно, отколкото при нормален обем. В резултат на това маслото ще се износва по-бързо и ще трябва да се смени по-рано

Ако напълните маслото между маркировките max и min, което е доста приемливо за работа, тогава са възможни някои първоначални спестявания, макар и малки. Но средно разходите са идентични, тъй като маслото ще трябва да се сменя по-често.

3. Използвайте по-евтини масла

Тук трябва да внимавате и да не търсите онлайн продукти на неизвестни марки с минимални ценови етикети. Най-правилният подход е да не търсите откровено евтини масла, а да се откажете от известни чуждестранни премиум прескъпи марки. 

Най-големият проблем при избора на масло е да не попаднете на фалшификат на известна фирма. При бюджетните продукти тази вероятност не е толкова висока.

4. Купете масло за бъдеща употреба на днешните цени

Всичко около нас става по-скъпо, така че желанието да спестим от утрешната покупка е разбираемо. Само не забравяйте, че срокът на годност на неотворените кутии с масло обикновено е между 18 и 36 месеца – година и половина до три години.

Купувайте масла само с очакването, че определено ще ги използвате за нещо, а не само „за черни дни“.

От време на време компаниите провеждат някои промоции, по време на които могат да бъдат закупени масла на намалени цени. Идеята е добра, но изискванията са същите: не забравяйте, че за разлика например от запалителните свещи, маслата не могат да се съхраняват вечно. В същото време се уверете, че стоките, които ви предлагат любезните продавачи, не са с изтекъл срок на годност – и това се случва...

До какво може да доведе излишната икономия 

Някои собственици на автомобили смятат, че моторното масло трябва да издържи, да речем, 20 хиляди км, независимо от действителните условия на работа на автомобила, било то извън пътя, постоянни задръствания и т.н. Няма да спорим с тях: всеки е свободен да прави каквото иска. Но такова отношение към двигателя неизбежно ще доведе до ускорено износване на буталната група и намаляване на експлоатационния живот.

За тези, които често сменят автомобилите, това няма голямо значение, но в днешните пазарни условия възможността за подобни „трансфери“ се затрудни. Така че сменете маслото навреме: не знаете колко дълго ще трябва да карате тази кола.

Горещи

Коментирай