Какво ли не измисляли конструкторите в епохата на Студената война. Например този всъдеход МАЗ-543 (8x8), разработен като командно-щабна машина. Всъщност това бил мобилен бункер, който можел да функционира в условията на ядрена война.
Само за 30 минути автомобилът можел да бъде закопан под земята, а екипажът можел да наблюдава какво се случва около него през перископите на покрива, съобщават световните издания.
За да се откопае, както и да се измъкне от окопа, на екипажа бил установен лимит от 30 минути. В тази трудна дейност помагали и специални хидравлични крикове.
Бункерът на колела имал полезна площ от 26 квадратни метра, което позволявало да бъдат настанени 10 души в него. Въпреки това, уникалният проект от периода на надпреварата във въоръжението от 70-те години бил сметнат за много скъп и впоследствие спрян.
1. Накратко за бункера на колела
Машината има четири водещи моста. Кабината на водача не е била голяма, но можела лесно да побере 2 души. Да седнеш в нея било възможно само от едната страна, отляво. Съоръжението тежало доста - до четиридесет тона. Бункерът бил дълъг единадесет метра. В същото време машината можела да достигне скорост до 60 километра в час.
Шокиращ инцидент с претоварен камион бе запечатан на ВИДЕО
2. Основните подробности за откопаването и излизането от земята
За съжаление бункерът не е можел да се зарови сам в земята. За да бъде скрит, изисквало се постоянното присъствие на друга специална машина наблизо. Закопавали го до покрива. Прозорците, разположени в зоната, където се намира центърът за командването, както и въздуховодът били оставяни открити.
При откопаването помощ оказвали и специални хидравлични крикове. Бункерът можел да се движи самостоятелно. Всички необходими действия били извършвани своевременно за около половин час.
4 основни грешки, които правят шофьорите при изпреварване на камиони
3. Как функционира центърът
Машината не е била оборудвана с някакви особени технически новости от съветската епоха. Планирано било да го оборудват с това, което е необходимо за конкретната задача. Важни били акумулаторите. Бункерът не можел да осигури целия пункт с електроенергия денонощно, тъй като се изисквало много гориво. Сто километра машината изминавала с 88 литра гориво. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!