През 1991 г. концернът Volkswagen започва да поглъща Skoda. От този ден на чешкия автомобилен производител просто не му било позволено да произвежда спортни автомобили в корпуса на купе, но никой не отнел правото на дизайнерите и инженерите да използват въображението и фантазията си.
След като представиха своя седан Superb през 2001 г., служителите решили да си "поиграят" с неговия дизайн и се появила Skoda Tudor, на която не й било предопределено да влезе в серийно производство поради вътрешната стратегия на концерна.
Автомобилът е представен през 2002 г. на автомобилното изложение в Женева и е представлявал Superb с две врати. Той е кръстен на легендарната Skoda 1101 Tudor от 1948 година. Но нейната история не завършва с едно показване в Швейцария.
Малко известният и уникален всъдеход на Skoda с 8 места СНИМКИ
Когато автомобилът била поставен на презентация в Индия, то той бил откраднат. Органите на реда успели да го намерят няколко месеца по-късно на една от жп гарите.
Тогавашният шеф на Skoda Уилфрид Бокелман инструктирал дизайнерите на компанията да му предоставят алтернативни модели, различни от Fabia, Octavia и Superb. След известно време му предложили пикап Fabia, кабриолет Octavia и комби Superb. Сред тези автомобили била и Skoda Tudor. Именно върху него ръководството съсредоточило вниманието си, считайки го за най-интересния вариант.
SKODA представи електрическия супермини CITIGOe iV СНИМКИ
Започвайки да се занимават по детайлно с конструирането на машината, инженерите решили да не губят много време за нова разработка. Те взели за основа седана Superb, модифицирали каросерията му и добавиха към него задни светлини с С-форма, които се превърнаха в отличителна черта на компанията едва след години.
Салонът на колата също бил взет от по-големия му брат, но бил използван цвят слонова кост, което допринасяло за солидността на колата. На централната конзола на автомобила имало три дисплея: за климатик, екран за навигация, както и пълноценен бордови компютър.
Под капака на Tudor чехите поставили най-мощния си двигател - 30-клапанов 2,8 V6 с мощност193 к.с. заедно с 5-степенна механична скоростна кутия.
Но на тази кола така и не й било писано да влезе в серийно производство. Кой знае как би изглеждала линията на Skoda сега, ако компанията все пак бе успяла да внедри Tudor. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!