Името Карол Шелби е известно из цяла Америка, все пак той е конструирал първата американска мускулеста кола.
Историята на нейното създаване е разказана подробно във филма "Форд срещу Ферари".
След това той пък успешно си сътрудничи с автомобилните производители.
Карол Шелби, биография
Той е роден в Тексас на 11 януари 1923 година. На 18 години е извикан да служи във ВВС. След Втората световна война той се е опитал да стане бизнесмен: първо е имал неуспешен бизнес със самосвали, след това птицеферма, също неуспешна: всичките му птици загинали от инфекциозна болест.
През 1952 година той станал състезател. През 1954 година е поканен в екипа на "Астон Мартин".
Първо е бил ангажиран само със състезанията Себринг, но по-късно се появява и предложение за участие в състезанията в Лоь Ман.
Той се връща в САЩ през август 1954 година и продължава да участва в състезания. Дори с травма, Карол намирал доста оригинални изходи от въпросната ситуация. Едно състезание той завършил с гипсирана ръка, фиксирайки я към волана с тиксо.
Карол Шелби приключва състезателната си кариера през 1960 година заради проблеми със сърцето.
Но в плановете му по никакъв начин не влизало да се разделя с автомобилния спорт.
"Шелби Кобра"
Той се заел с подготовка на шофьори и състезатели, основавайки собствена автошкола. Също си отворил малък автосалон "Шелби Американ".
Основната идея на салона била интеграцията на мощни американски двигатели V8 с каросерии, напомнящи на европейските спортни автомобили. Така се родила идеята за създаването на "Шелби Кобра"
Каросерията за нови автомобил по молба на Шелби била изготвена от британската AC Cars, а конструкторите на "Форд" направили двигателя и трансмисията.
През следващите две години Шелби Кобра" успешно участвала в редица състезания, конкурирайки се с "Корвет" и "Ферари".
Карол Шелби обаче решил да не се спира само с един модел. Той усъвършенствал колата и я нарекъл "Шелби Кобра 427".
На този автомобил му било съдено да стане последният спортен автомобил американско производство, но въпреки това той оказал огромно влияние върху автомобилната промишленост в Америка.
След това Шелби участвал в създаването на "Шелби Мустанг" в рамките на споразумение с компанията "Форд Моторс".
През 1969 година партньорството с "Форд"приключило.
През 1982 година Шелби бил поканен в "Крайслер". Там Карол модифицирал няколко модела на "Додж", участвал е активно участие в проектирането и пускането на серията Dodge Viper през 1991 година.
В началото на новото хилядолетие Шелби е консултирал "Форд" по проекта за новия Ford GT.
Легендарният конструктор напуска този свят на 10 май 2012 година, оставяйки вечна следа в света на автомобилите и състезанията.