Три концептуални автомобила, за които руснаците съжаляват най-много СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/novini/tri-kontseptualni-avtomobila-za-koito-rusnatsite-szhalyavat-nay-mnogo-snimki Auto.blitz.bg
Три концептуални автомобила, за които руснаците съжаляват най-много СНИМКИ

Концептуалните коли в Съветския съюз се появяват много преди този термин - трябва да се припомни, например, таксито ВНИИТР-ПТ, разработено през 1964 година от Юрий Долматовски - много преди перестройката. 

Именно при началото на края на СССР и появата на новата Русия започнаха да се появяват и ярки концепти, някои от които миха дори могли да станат серийни. 

НАМИ-0284 Дебют

Впрочем, първоначалната цел на тези разработки не е била такава - получените конструкции са били наричани експериментални. 

В авангарда на това движение бяха НАМИ, които по никакъв начин не са свързвани с масовото производство. През 1984 година между стените на института се ражда НАМИ-0284 Дебют.

За условна дата на появата на този автомобил от малкия клас, според модата от онези години, е посочена 2000-та година. 

В основата на колата е заложена пространствена стоманена рама с пластмасови панели, окачване от ВАЗ-2108. Двигателят е от ВАЗ-1111 Ока с мощност от 30 конски сили. Той е бил напълно достатъчен на колата: масата ѝ е била фантастичните 734 килограма. Аеродинамичният коефициент Cx - само 0,23.

За сравнение, у току що появилия се по онова време ВАЗ-2108 коефициентът е бил 0,463.

МАЗ‑2000

Интересно е, че първите съветски концепти, разработвани с цел масово производство, са били камионите. Първият вариант на влекача МАЗ‑2000 е имал  футуристична кабина, под която е бил разположен хоризонтален двигател на MAN. Задвижването е било предно, а окачването независимо. Подобен силов модул е можело да бъде скачен с всякакви оси и да носи всякакви каросерии с различна дължина и товароносимост. 

Вторият вариант с името МАЗ-2000 Perestroika е бил изпратен на изложението в Париж, където той наистина е поразявал: при завой кабината е оставала на място, а разположения под него силов модул завива заедно с облицовката. 

Лада Роудстър 

ВАЗ се заема с концепткаровете най-късно, но в началото на 90-те години на миналия век се появяват буквално едни след други миниатюрния Гном и неговият електрически събрат Елф, а в края на десетилетието - футуристичните Рапан и Петер Турбо. 

При това създаденият през 2000-та година Лада Роудстър е бил доста по-близо до реалния живот -платформата е на Калина (с намалена колесна база), а твърдият покрив е имал много опростена и елегантна система за свиване.  

Уви, нищо не е влязло в серийно производство. Епохата е вървяла към своя край, идвало е ново време. Но в това, така и не настъпило бъдеще, са останали много идеи, на които е доста интересно от време на време да се гледа. 

 

Горещи

Коментирай