Този мотоциклет за малко да стане супербайк на света, но разпада на СССР му попречи СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/novini/tozi-motociklet-za-malko-da-stane-superbaik-na-sveta-no-razpada-na-sssr-mu-popreci-snimki Auto.blitz.bg
Този мотоциклет за малко да стане супербайк на света, но разпада на СССР му попречи СНИМКИ

Музеят на техниката "В. Задорожний" наскоро показа мотоциклет, който е имаш шанса да си спечели световно признание. "ИЖ-Марафон-560" е япосйко-съветски хибрид. Той е би могъл да направи "Ижмаш" конкурентно предприятие, което да произвежда съвременна продукция. 

В конструкцията на модела са били използвани доста чуждестранни части, включително и мотор на "Ямаха". 

Било е предвидено на по-късен етап всичките детайли, които са се произвеждали в Япония, да бъдат предислоцирани в Ижевкс и моторът да стане изцяло руски. 

Историята на създаването 

Започвайки от 1984 година в резултат на редица преговори и срещи е било взето решение за закупуването от японската компания "Ямаха" на лиценз за производството на мотора модел XT-550, с амортисьорна вилка, дискови спирачки на предното колело и лети джанти. 

Заедно с технологичната и конструкторската документация е било закупено и оборудването за изливането заготовки от алуминиева сплав и механично оборудване от 2 типа: универсално (многофункционални стругове с програмиране) и специално (за обработка на главите на цилиндрите на мотора и картерите, амортисьорната вилка и летите джанти). 

Цялата документация е била получена, конструкторската документация е била преработена с шифъра ИЖ 7.109.

Оборудването е било монтирано в металургичния комплекс "Ижмаш". С употребата на детайли по лиценз е бил проектиран мотоциклетът ИЖ-7.109 "Орион" в качеството му на базова версия  и модер с различни предназначения. 

Технически характеристики 

"ИЖ-Марафон" по класификацията на "Ижмаш" е модел на спортен мотоциклет от клас 500 кубични сантиметра. 

Двигателят е четиритактов едноцилиндрен с обем 558 кубични сантиметра. Системата за обтягане на веригата на разпределителния вал е автоматична. Балансиращ вал e намаляваl вибрациите, които се предават на рамата на мотоциклета. Генераторът - на постоянни магнити с мощност 200 вата, има безконтактна система за запалване и система за автоматично изпреварване на запалването, работил е в маслена баня.

Старта на мотора и движението са били възможни дори при изцяло разреден акумулатор. Охлаждането е въздушно-маслено. Моторът е имал двукамерен карбуратор  Yamaha или К-65 и въздушен филтър от хартия. 

Стартовата система е била кик стартер с автоматичен декомпресор, изключващ травми по време на паленето. Скоростната кутия е била петстепенна в общ корпус с мотора. Съединителят е бил с демпфер.  Задвижването е било с верига. Колелата са били със спици и с различни размери, предното е било 53 сантиметра, задното - 45. 

Спирачна система - барабанна с механично задействане.

Съдбата на модела 

В края на 80-те години на миналия век предприятието е успяло изцяло да усвои производството на всичките части, но разпадът на СССР и последвалата икономическа криза не са позволили на мотоциклета да излезе на пазара. 

 

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Цун Кай Го
преди 2 години

Много Вятър как ще го яздя това го могат само казаците.А пък и вятъра който ни правите го правете за Парламента там са собствениците на ВЕИ-тата но по леко че сградада е на повече от 100 години.........????

Откажи