От финансова гледна точка удоволствието да закупиш BMW не е никак евтино, особено ако се отчете факта, че веднага след излизане на колата от автосалона тя гуми веднага от стойността си.
От портала BMWBlog правят анализ на данните и извеждат пред строя пет модела, което губят най-голям процент от стойността си след първите пет години експлоатация, информира Carmarket.
Причините за загуба на стойност може да са няколко, но вероятно идва от по-високата базова цена и непрекъснато развиващата се хибридна технология. Да не забравяме, че най-новият X5 xDrive50e превъзхожда съществено своя предшественик по пробег, мощност и технология.
Освен това изглежда забележимо по-модерно. Тази тенденция вероятно ще продължи, тъй като след няколко години ще се появи нов модел.
BMW X5 Hybrid, обезценяване след 5 години: 58,2%
Причините за загуба на стойност може да са няколко, но вероятно идва от по-високата базова цена и непрекъснато развиващата се хибридна технология.
Да не забравяме, че най-новият X5 xDrive50e превъзхожда съществено своя предшественик по пробег, мощност и технология. Освен това изглежда забележимо по-модерно. Тази тенденция вероятно ще продължи, тъй като след няколко години ще се появи нов модел.
BMW Серия 5 Хибрид, обезценяване след 5 години: 64,7%
BMW 530e е „петицата“ с най-голяма амортизация през последните пет години. Нещо повече, дори нехибридните седани се представиха сравнително зле с 61,7%.
Защо серия 5? Подобно на 7er, той може да се похвали с висока начална цена в по-малък пазарен сегмент, този на средноразмерните луксозни седани. Серия 3 е по-устойчива на амортизация, тъй като е малко по-достъпна.
BMW iX, обезценяване след 5 години: 65% (прогнозно)
BMW iX не съществува от пет години, но вероятно ще бъде един от най-силно обезценяващите се автомобили в гамата на BMW.
Тези японски автомобили се считат за "вечни", според експертите
Комбинация от фактори ще доведе до това, че ще се отчете гарантирано драматичен спад на цената: фейслифта от тази година, стагниращо търсене на електромобили и фактът, че електромобилите обикновено се обезценяват с по-бързи темпове от моделите с ДВГ.
BMW XM, обезценяване след 5 години: 67%+ (прогнозно)
Вероятно единствената изненада около включването на XM в този списък е, че той не заема първо място. Въпреки че е възможно BMW XM да се обезцени още повече - въз основа на много ниско търсене - настоящите оценки показват, че поляризиращият супер SUV ще загуби не по-малко от 67% от стойността си за пет години.
Тъй като това е първият самостоятелен M продукт след M1, някои колекционери може в крайна сметка да го намерят за желан обект за покупка.
BMW Серия 7, обезценяване след 5 години: 67,1%
BMW Серия 7 е смятан за цар на амортизацията от поколения и репутацията се запазва и днес. Въпреки че източниците не разкриват с готовност разликите в загубата на стойност между версиите с бензин, хибридно задвижване и на ток, спокойно може да се предположи, че EV моделите ще се справят най-зле и ще се стигнат най-близо до въпросните 67,1% през следващите пет години.
Разбира се, тъй като i7 всъщност не е на пазара от пет години, теоретично може да бъде дори по-висок от 67,1%. Така или иначе, Серия 7 продължава да носи короната за амортизация.